23.08.2020/11:47

Carrefour zwolni ok 400 pracowników, ale nie będzie zamykać hipermarketów w Polsce

Carrefour nie zamierza zmniejszać liczby sklepów lub powierzchni sprzedażowej w hipermarketach w naszym kraju - wynika z odpowiedzi udzielonej przez sieć "Pulsowi Biznesu".

"Nie mamy takich planów" - przekazał detalista dziennikowi. Carrefour podkreślił przy tym, że "kontynuuje realizację globalnej strategii Carrefour 2022, wdrażając na polskim rynku kolejny etap budowy omnikanałowej organizacji proklienckiej".

Przypomnijmy, że Carrefour przed kilkoma dniami zapowiedział reorganizację pracy w hipermarketach, połączoną ze zwolnieniami 400 osób. Sieć określa te działania mianem "spłaszczenia struktury" i "zmniejszenia hierarchiczności organizacji" i zapewnia, że celem tych działań jest "aby bardziej elastycznie odpowiadać na potrzeby klientów i budować z nimi bliższe relacje".

Spotkanie negocjacyjne przedstawicieli Carrefoura z działającymi w sieci związkami zawodowymi zostało zaplanowane na 25 sierpnia., a planowana data zakończenia procesu zwolnień grupowych to 30 października 2020 roku.

Informacja o planowanych zwolnieniach grupowych pojawiła się wkrótce po tym, jak Carrefour ujawnił fatalne wyniki sprzedażowe za ostatnie miesiące. Sprzedaż sieci Carrefour w Polsce spadła w drugim kwartale br. aż o 10,3 proc. Detalista wskazał za przyczynę ograniczenia wprowadzone w naszym kraju w następstwie pandemii COVID-19, które odbiły się negatywnie na wynikach placówek Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych.

Sieć nie poinformowała, jak wyglądały wyniki w Polsce dla poszczególnych formatów sklepowych. Jednak wiadomość o tym, że ucierpiały sklepy działające w centrach handlowych, to jasny sygnał, że sprzedaż w dół została pociągnięta przez hipermarkety oraz supermarkety.

W ujęciu like-for-like sprzedaż Carrefour w Polsce w minionym kwartale spadła o 4,2 proc. Przychody ze francuskiej sieci w naszym kraju w omawianym kwartale wyniosły 479 mln euro (razem z VAT).

Na koniec drugiego kwartału francuska grupa zarządzała w Polsce siecią 923 sklepów, w tym 90 hipermarketami, 154 supermarketami i 679 sklepami convenience (model franczyzowy). Globalnie Carrefour to sieć niemal 12,7 tys. placówek handlowych, z czego 1,2 tys. to hipermarkety, niemal 3,4 tys. to supermarkety, 7,6 tys. to sklepy convenience, a 422 punkty to hurtownie cash&carry.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Kilogram 24.08.2020

    Kadrowa a kiedy Dariusz wyjaśni dlaczego Radom nie musi płacić składek a reszta musi? Czym jest organizacja w Radomiu taka cudowna?

  • Kadrowa 24.08.2020

    Auchan też ma przepych w strukturach w organizacji, zamykanie nierentownych lokalizacji ok ale powinni zrobić wietrzenie centrali i to mocne tam Dyrektorów a Dyrektorów.Dyrektor z Polski Dyrektor z Francji od tego samego a pod nimi Specjaliści.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także