10.08.2020/19:52

Znak czasów? Carrefour odświeża koncept taniej marki własnej sprzed półwiecza, z tzw. szoku naftowego!

Carrefour przygotowuje się na wypadek, gdyby konsumenci powrócili do poszukiwania najtańszych produktów na rynku. Detalista odświeża tzw. „produkty z białą etykietą” i nadaje im nowocześnie brzmiącą markę Simpl. Zmiany będą obejmować kolejne rynki – odnotował portal RetailDetail.

Jedna z największych sieci handlowych świata dokonuje rebrandingu produktów z taniej serii marki własnej. W Belgii pojawiły się produkty tzw. „white label”, oznaczone nową marką Simpl. Firma potwierdziła portalowi RetailDetail, że nadała nową nazwę i nowy wygląd najtańszym produktom ze swojej oferty.

„Nowy wystrój jest bardziej atrakcyjny i bardziej współczesny. Produkty nowego brandu stopniowo zastępują na naszych półkach swoje wcześniejsze odpowiedniki, tak więc będzie ich coraz więcej w sklepach naszej sieci” – przyznał rzecznik belgijskiego oddziału Carrefour.

Co ważne z perspektywy polskiego rynku, przedstawiciel Carrefoura w Belgii ujawnił, że inicjatywa ma charakter międzynarodowy – nowa marka będzie wprowadzana na kolejne rynki, na których obecny jest francuski detalista.

Co znamienne – i nieco złowieszcze – bardzo tanie produkty „z białą etykietą” to wynalazek z połowy lat 70-tych, gdy świat Zachodu zmagał się z tzw. szokiem naftowym. Najwięksi producenci ropy naftowej porozumieli się wówczas w kwestii wywindowania cen tego surowca do niespotykanych wcześniej poziomów, co wstrząsnęło gospodarkami krajów rozwiniętych i wywołało największy kryzys gospodarczy od dekad.

Jak przypomina RetilDetail, Carrefour odświeżył pomysł produktów „bez marki” w latach 2009-2014, oferując wyroby oznaczone po prostu jako Carrefour Discount, które miały konkurować z ofertą przystępujących właśnie do ofensywy dyskontów niemieckich Aldi i Lidl. Wkrótce z powodów wizerunkowych francuska sieć wycofała jednak tę ofertę. To, że dziś powraca do kryzysowego konceptu, może być kolejnym prognostykiem nadchodzących ciężkich czasów.

Źródło: retaildetail.eu

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także