18.10.2018/12:27

Carrefour odzyskuje oddech we Francji i rośnie w Brazylii

W III kwartale 2018 r. Carrefour notuje przyspieszenie wzrostu sprzedaży. LfL w tym okresie wzrosła o 2,1 proc. podczas gdy w pierwszym półroczu wzrost wyniósł tylko 0,7 proc. Zarząd szczególnie cieszą postępy we Francji (1,6 proc.) oraz w Brazylii (5,1 proc.)

We Francji sieci odzyskuje właściwy rytm, dzięki poprawie wyników sprzedażowych we wszystkich formatach. Pomogły też korzystniejsze trendy rynkowe. W Brazylii wzrost mocno przyspieszył, częściowo dzięki powrotowi niewielkiej inflacji cen żywności, a także dzięki szybkiej ekspansji w prowincji Atacadao.

Postępuje wdrażanie planu transformacji Carrefour 2022. Rośnie oferta omnichannel. Otwierane są nowe punkty odbioru zamówień Drive, także dla pieszych, rozszerzana jest oferta dostaw do domu. Sprzedaż żywności online wzrosła o 30 proc.

W życie weszło porozumienie zakupowe z sieciami Systeme U i Tesco.

We Francji grupa pozbyła się sklepów DIA i przekazała 5 hipermarketów w zarząd firmom zewnętrznym, na zasadzie leasingu. Zakończył się program dobrowolnych zwolnień, którym objętych zostało 2,4 tys. pracowników centrali. Poprawiono także wydajność inwestycyjną, dzięki czemu udaje się realizować plan ekspansji w ramach założonego capexu, wynoszącego w 2018 r 1,7 do 1,8 mld euro.

Ważnym elementem strategii jest pakiet konkretnych działań na rzecz transformacji rynku żywności. Sukcesy odnosi międzynarodowa kampania Act For Food.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.