Carrefour otworzy 100 sklepów franczyzowych w 2017 r.
Plany sieci Carrefour na rok 2017 uwzględniają otwarcie około 100 nowych sklepów w modelu franczyzowym. Byłoby to podobne tempo rozwoju sieci, co w roku 2016 - deklaruje w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Francois Vincent, dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience Carrefour Polska.
Jak radzą sobie poszczególne koncepty franczyzowe sieci Carrefour w Polsce?
Carrefour rozwija sieć sklepów franczyzowych Carrefour w Polsce już od pięciu lat. Obecnie na rynku działa 600 sklepów w różnych konceptach od sklepów osiedlowych, przez sklepy miejskie typu convenience, po placówki Globi zlokalizowane na terenach wiejskich, w mniejszych miastach i na przedmieściach większych aglomeracji. Warto zwrócić uwagę na nasz innowacyjny koncept miejski, który rozwija się doskonale. W tym segmencie odnieśliśmy duży sukces.
Sklepów pod pomarańczowym logo Carrefour Expres, jest ok. 200, z czego 150 działa w samej Warszawie. Pozostałe punkty znajdują się w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu oraz Gdańsku. Wszystkie te sklepy są typowo miejskie z ofertą ściśle dopasowaną do swojej lokalizacji. Inny asortyment oferuje sklep na Nowym Świecie, w którym pojawia się więcej turystów, a inny Carrefour przy Noakowskiego, gdzie bywają głównie studenci Politechniki. Ciągle pracujemy nad jeszcze lepszym dostosowaniem oferty do lokalizacji i potrzeb klienta. Chcemy np. tak dostosować ofertę jedzenia na wynos, żeby rano serwować śniadania, w ciągu dnia dania na szybko lub obiad, a wieczorem coś na kolację. Bardzo szczegółowo analizujemy potrzeby naszych klientów.
Zapewne będą państwo kontynuować ekspansję?
W przyszłym roku planujemy otworzyć okołu stu nowych sklepów, czyli mamy zamiar utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju.
A jak będzie wyglądała struktura pomiędzy sklepami miejskimi, a osiedlowymi?
Wspólnym mianownikiem tych dwóch różnych formatów będzie franczyza. Chcemy, aby oba koncepty były atrakcyjne dla naszych partnerów biznesowych. Dotyczy to również naszego najnowszego pomysłu – supermarketu premium. Pierwszy sklep z tego segmentu, który otworzyliśmy w maju na Białołęce, okazał się dużym sukcesem, dlatego kilka tygodni temu uruchomiliśmy kolejną placówkę tego typu w Podkowie Leśnej. Chociaż to „świeżynka”, już teraz mogę powiedzieć, że obroty sklepu są na bardzo wysokim poziomie. Do końca roku chcielibyśmy otworzyć jeszcze jeden supermarket premium.
Wszystkie swoje formaty rozwijamy w systemie „stop & go”, gdzie „go” oznacza systematycznie wprowadzane innowacje, natomiast „stop” pozwala złapać oddech naszym franczyzobiorcom, daje czas na zwrot kosztów poniesionych inwestycji. Ponadto cały czas testujemy nowe produkty, szczególnie w gastronomii, w której trendy zmieniają się błyskawicznie. Jeśli jakiś pomysł przynosi dobre efekty, dzielimy się nim z franczyzobiorcami, by w ten sposób zwiększać obopólne korzyści.
1 komentarz
-
28.11.2016
Będą wchodzić do mniejszych miast?
4