Carrefour Polska zakończył pierwsze półrocze z przychodem przekraczającym miliard euro
Polski oddział Carrefour wygenerował w pierwszym półroczu 2022 r. przychody brutto rzędu 1,080 mld euro. Oznacza to wzrost o 8,1 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Wzrost sprzedaży Carefour Polska przy stałych kursach wymiany wyniósł 10,5 proc. a wpływ FX na wyniki firmy wyniósł -2,1 proc. Wzrost organiczny z wyłączeniem paliw i czynników sezonowych wyniósł 10,8 proc. Poland. Sprzedaż w ujęciu LfL wzrosła o 10,3 proc.
W drugim kwartale roku sieć odnotowała w Polsce przyspieszenie w porównaniu z pierwszym trymestrem. Przychody wyniosły 575 mln euro, czyli wzrosły o 13,8 proc. i o 16,7 proc. przy stałych kursach wymiany. Wzrost organiczny z wyłączeniem paliw i czynników sezonowych sięgnął 15,5 proc. Sprzedaż LfL wzrosła o 15,0 proc.
Na koniec okresu sprawozdawczego sieć Carrefour miała w Polsce łącznie 937 sklepów, w tym 93 hipermarkety, 150 supermarketów, 685 sklepów convenience i 9 „miękkich” dyskontów.
6