19.07.2018/13:25

Carrefour przejmuje handlowy start-up – sieć sklepów z żywnością organiczną

Francuski detalista ogłosił wczoraj zamiar przejęcia sieci So.bio, specjalizującej się w sprzedaży żywności organicznej. Koncern chce wykorzystać wiedzę i umiejętności tej niewielkiej sieci i rozszerzyć jej działanie na cały kraj.

So.bio to handlowy start-up, prowadzący zaledwie osiem marketów w południowo-zachodniej Francji – dwie kolejne placówki zostaną uruchomione w najbliższych miesiącach. Mimo niewielkiej skali działania, sieć może być dla Carrefoura cennym nabytkiem, nawiązała bowiem ścisłą współpracę z lokalnymi i regionalnymi producentami żywności organicznej, dzięki czemu oferuje produkty wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach.

Koncern zamierza wykorzystać wiedzę i doświadczenie So.bio i wprowadzić ofertę żywności organicznej do całego swojego łańcucha dystrybucji. Detalista będzie rozwijał stacjonarną sieć marketów, wprowadzał produkty organiczne do sprzedaży online w serwisie Greenweez, a także organizował specjalistyczne kąciki w placówkach własnych.

Przejęcie So.bio mieści się w planie transformacji Carrefour 2022.

– So.bio to jeden z najlepszych konceptów specjalistycznych sklepów z żywnością organiczną we Francji, zarówno pod względem jakości i szerokości asortymentu, jak i pozycjonowania cenowego, a także pod względem wypracowanego know-how oraz systemu zarządzania. Chcemy wykorzystać te atuty – powiedział Benoit Soury, dyrektor do spraw rynku organicznego w Carrefourze.

– Dzięki akwizycji przez Carrefoura będziemy mogli przyspieszyć rozwój naszej sieci, wzajemnie dzieląc się wiedzą oraz wykorzystując zasoby ludzkie i finansowe Grupy Carrefour – powiedział Jean-Marc Lachat, współzałożyciel So.bio.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.