14.07.2017/11:30

Carrefour wprowadza do mniejszych sklepów koncepty znane z hipermarketów - galeria

Sieć Carrefour wdraża koncepty znane ze swoich największych sklepów, takie jak "Piwa regionalne", "Pamiątki z Polski" czy "Bakalie-luz", do mniejszych placówek convenience i minimarketów. To kolejny element omnichannelowej strategii firmy, której kluczowym elementem jest dostarczenie podobnego doświadczenia zakupowego klientom ze wszystkich formatów.

Oprócz trzech wspomnianych już konceptów, w mniejszych sklepach Carrefour Express pojawiły się również cztery inne rozwiązania: "Okrągłe ceny",  oznaczenia produktów "Made in Poland", oznaczenia jajek i oznaczenia win.

- W przypadku sklepów osiedlowych, do których zaliczają się sklepy express convenience i express minimarket Carrefour, odpowiedni asortyment i wsparcie klienta w wyborze produktów mają ogromne znaczenie. Ograniczona powierzchnia sprzedaży wpływa na dobór asortymentu, który musi szybko rotować i jednocześnie w pełni odpowiadać na potrzeby klienta, a właściwa ekspozycja produktów pozwala klientowi szybko zorientować się w dostępnej ofercie - podaje firma w komunikacie.

Oto, jak Carrefour opisuje poszczególne koncepty:

Koncept „Piwa regionalne”
Strategia handlowa Carrefour zakłada szeroką i urozmaiconą gamę produktów, a realizacja tej strategii bazuje m.in. na rozwoju współpracy z polskimi wytwórcami produktów lokalnych i regionalnych. Nowy minikoncept Carrefour obejmuje asortyment 70 piw regionalnych, które są wyeksponowane na specjalnych regałach, z grafikami do oznaczania modułów oraz piw.

Koncept „Pamiątki z Polski”
Koncept jest przeznaczony dla sklepów w lokalizacjach typowo turystycznych i służy promocji Polski i poszczególnych regionów. Obejmuje sprzedaż produktów i pamiątek typowo polskich. Koncept uzupełniają specjalnie przygotowane grafiki, dopasowane do lokalizacji w różnych miastach.

Oznaczenia produktów „Made in Poland"
W sklepach, w których częstymi klientami są obcokrajowcy, dobrze sprawdzą się specjalne oznaczenia „Made in Poland” z charakterystycznym wzorem łowickim. Mają one przyciągać uwagę i ułatwić wybór klientom poszukującym typowo polskich produktów, takich jak słodycze Wedla czy wódki Soplica i Chopin. Oznaczenia dedykowane są 32 artykułom i zostały już wdrożone w 60 sklepach.

Koncept  „Bakalie - luz"
Ten koncept wpisuje się w prozdrowotną politykę firmy Carrefour, która od kilku lat realizuje kampanię „Z miłości do zdrowia”, obejmującą promocję zdrowego stylu życia. Bakalie są umieszczone w specjalnych stołach, przy których klienci mogą nałożyć sobie potrzebną ilość, po czym produkt jest ważony przy kasie. Koncept przeznaczony dla sklepów z zielonym szyldem został do tej pory wdrożony w 12 placówkach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.