17.09.2020/10:21

Carrefour wprowadza oznaczenia Nutri-Score dla wyrobów pod marką własną sprzedawanych w Polsce

Sieć Carrefour wprowadziła na półki swoich sklepów w Polsce pierwsze produkty marki własnej z oznaczeniami Nutri-Score.

System Nutri-Score, stworzony przez Santé Publique France, służy do szybkiej i łatwej oceny wartości odżywczej produktów za pomocą kolorów i liter. Na podstawie zawartości poszczególnych składników odżywczych, produkty są przypisywane do jednej z 5 klas – od A (kolor ciemnozielony) do E (kolor ciemnopomarańczowy). Klasa A określa produkty najbardziej odżywcze, zaś klasa E te najmniej odżywcze. Przy wyborze konkretnego oznakowania produktu pod uwagę brana jest nie tylko wartość odżywcza, ale również zawartość owoców, warzyw, błonnika i protein w produkcie.

Produkty oznakowane systemem Nutri-Score będą pojawiać się systematycznie we wszystkich sklepach sieci. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour, takich jak m.in. Carrefour Classic, Carrefour Extra.

- Carrefour nieustannie przykłada dużą wagę do pomagania konsumentom w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych - podkreśla Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju w Carrefour Polska.

Przypomnijmy, że w 2017 r. francuska sieć wprowadziła do Polski system znakowania produktów SENS, służący do informowania klientów o zalecanej częstotliwości spożywania danych wyrobów marki własnej. Z kolei w 2019 r. sieć podjęła decyzję o wprowadzeniu systemu Nutri-Score, który jest stosowany na zasadzie dobrowolności w coraz większej liczbie krajów Unii Europejskiej - cel ten udało się zrealizować w bieżącym roku.

- Carrefour chce ujednolicić dobrowolny system znakowania wartością odżywczą we wszystkich krajach grupy – zaznacza Barbara Kowalska.