09.06.2020/11:05

Carrefour wyznacza sobie nowe ambitne cele w Polsce

Carrefour przyjmuje nowe zobowiązania, które mają polegać na zmniejszeniu śladu węglowego i redukcji zużywanego plastiku. Firma chce inspirować branżę handlową do podejmowania podobnych działań na rzecz środowiska naturalnego.

Grupa Carrefour w 2015 r. zobowiązała się do zmniejszenia swojego śladu węglowego o 40 proc. do 2025 roku, względem roku 2010. 

- Do 2019 r. udało nam się osiągnąć redukcję o 39 proc., co zmobilizowało nas do podjęcia dalszych kroków. Z okazji obchodzonego w zeszły piątek 5 czerwca Światowego Dnia Środowiska, chcielibyśmy ogłosić, że stawiamy sobie nowy cel – ograniczenie gazów cieplarnianych emitowanych z naszych sklepów o 30 proc. do 2030 r. oraz o 55 proc. do 2040 r., w porównaniu do poziomów z 2019 r. – powiedziała Justyna Orzeł, wiceprezes zarządu i sekretarz generalna Carrefour Polska.

Filarem strategii CSR-owej biznesu sieci jest program „STOP Marnotrawstwu”, który dotyczy zarówno walki z marnowaniem żywności, jak i zrównoważonego korzystania z opakowań oraz zagospodarowania odpadów z nich powstających. Ważnym elementem polityki CSR sieci jest również praca nad zmniejszaniem ilości wytwarzanego śladu węglowego w produktach oferowanych w sklepach.

Carrefour przystąpił do programu Climate Leadership. Aby osiągnąć założenia przyjęte w programie podejmujemy szereg działań, które m.in. wpływają na redukcję masy tworzyw sztucznych w opakowaniach marki własnej. Przez dwa lata, od początku 2018 do końca 2019 roku zużyto mniej plastiku o ponad 5,1 tys. kg. 

– Wynik ten osiągnęliśmy dzięki redukcji masy czy wymiarów m.in. draży, płatków śniadaniowych Crumbies, czy ziemniaków, w których masa opakowania została zmniejszona o 30 proc. oraz oferując produkty w opakowaniach biodegradowalnych: włoszczyznę, mini marchewki czy zioła dostępne na Targu Świeżości, które zamiast w foliową osłonkę pakujemy w papierowe opakowania – wytłumaczyła Barbara Kowalska, dyrektor jakości i zrównoważonego rozwoju w Carrefour Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.