12.01.2021/14:03

CCC ograniczy powierzchnię handlową stawiając na platformy marketplace

Grupa CCC, która pomimo czasowych zamknięć niektórych salonów z powodu pandemii COVID-19, w niewielkim stopniu poprawiła w 2020 r. wyniki sprzedaży, będzie dokonywać zmiany w zakresie wielkości sklepów. Dodatkowo właściciel salonów z obuwiem zainwestuje w tablety i kasy samoobsługowe.

CCC ma w planach na ten rok dalsze negocjacje z centrami handlowymi. Według zarządu firmy, niektóre sklepy są za duże, więc sprzedawca obuwia będzie ograniczał ich powierzchnię. Zarząd CCC nie chce też płacić za wynajem sklepów, kiedy te są zamknięte.

- Stawiamy na salony mniejsze powierzchniowo, bardziej angażujące, o hybrydowej formule, wciągające klienta w omnichannel – online i offline - mówi Marcin Czyczerski, prezes zarządu CCC.

Nie oznacza to uszczuplenia inwestycji w sieć salonów. CCC w pierwszej kolejności zainstaluje tablety. Takie urządzenia już pomagają w wyborze odpowiedniego produktu w niektórych salonach. Kiedy tablety będą dostępne we wszystkich sklepach, sieć CCC wyposaży salony w kasy samoobsługowe.

CCC rozszerza też asortyment o markę odzieżową DeeZee i planuje rozpoczęcie sprzedaży na platformach marketplace. Jednocześnie grupa szuka inwestora mniejszościowego dla eobuwie.pl, który zasiliłby spółkę kapitałem w wysokości ok. 0,5 mld zł.

Z opublikowanych wstępnych wyników finansowych CCC wynika, że sprzedaż w detalu spadła w czwartym kwartale 2020 r. o 35 proc. (w porównaniu do IV kw. 2019 r.), a w internecie wzrosła o 84 proc. W całym 2020 roku sprzedaż grupy CCC wzrosła o 2,5 proc. Grupa CCC wypracowała w IV kw. przychody na poziomie 1,62 mld zł, natomiast w całym 2020 roku było to 5,26 mld zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także