05.07.2020/18:48

Cenowa wojna gigantów: Lidl żąda sprostowania badania sprzed 2 lat. Wskazało, że Aldi jest tańszy

Lidl postanowił wejść na drogę sądową przeciwko Chartered Accountants Ireland (CAI) po tym, jak nie uwzględniono skargi przeciwko audytorowi Grantowi Thorntonowi. Niemiecki dyskont uważa, że sondaż przeprowadzony w lutym 2018 r. przez firmę księgową w imieniu rywala Aldi był „wypaczony” i miał „fundamentalne wady”, podał The Sunday Times.

Badanie wykazało, że Aldi był tańszy niż Tesco, Dunnes Stores i SuperValu. Porównywało ono koszyk 62 produktów marki własnej, takich jak ryż, ser, cheleb, dżem czy jogurt,  w pięciu popularnych sklepach. Wyniki wskazały, że Aldi był średnio o 49 centów tańszy od Lidla.

W kwietniu 2018 r. Lidl złożył skargę do CAI na metodologię Granta Thorntona i powiedział, że „wypaczył wyniki badania bezpośrednio na korzyść zleceniodawcy”. Komitet prowadzący CAI uznał, że „istnieją słabości w metodyce”, ale stwierdził, że badanie jest rzetelne.

Lidl postanowił więc wystąpić do sądu. Chce, aby decyzja niezależnego komitetu odwoławczego z dnia 19 marca została uchylona przez Sąd Najwyższy. Twierdzi również, że komitet naruszył uczciwe procedury, nie zwracając się do Lidla o komentarz w tej sprawie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.