16.06.2017 / 07:11
StoryEditor

Ceny produktów sezonowych w Biedronce i Lidlu różnią się o jedną trzecią

Z analizy przeprowadzonej przed długim weekendem, wynika, że koszyk cenowy z 18 produktami na grilla w Lidlu i Biedronce dzieli zaledwie 3% różnica. W zeszłym roku wyniosła ona 11%. Teraz prawie identyczne wartości 6 często kupowanych towarów świadczą o tym, że konkurenci coraz baczniej się obserwują. Z drugiej strony, ceny sezonowych artykułów odbiegają od siebie nawet o 36%. Ponadto, w gazetkach Biedronka promuje żywność, a Lidl – produkty niespożywcze.

Badane sieci traktują nadchodzący długi weekend jako tzw. mikrosezon na grillowanie, ale ich strategie promocyjno-asortymentowe wyraźnie się od siebie różnią. W gazetce Biedron...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.09.2025 / 11:38
StoryEditor
Allegro w sojuszu z konkurentem InPost. "Mamy największą sieć automatów paczkowych"
Allegro w sojuszu z DPD Polska. ”Mamy największą sieć automatów paczkowych” - ogłasza Marcin Kuśmierz (fot. Shutterstock + LinkedIn/Marcin Kuśmierz)

Szef Allegro ogłosił nawiązanie partnerstwa z DPD Polska. – Allegro Delivery stało się największą siecią automatów paczkowych – dodaje Marcin Kuśmierz. To kolejny element konfliktu między Allegro i InPostem. Ale część klientów nie jest z tego zadowolona i wskazuje, że może zmienić miejsce zakupów.

W artykule przeczytasz:

  • Allegro Delivery ma już ponad 31 tys. automatów paczkowych
  • Umowa Allegro z DPD Polska do kwietnia 2030 roku
  • Allegro Delivery to efekt współpracy DHL, DPD, Orlen Paczka i Allegro
  • „Nie ma InPostu w sklepie? Nie robię zakupów”
  • Konflikt między Allegro i InPostem. W tle pozew na 100 mln zł

Allegro Delivery ma już ponad 31 tys. automatów paczkowych

– To się po prostu stało! Allegro Delivery stało się największą siecią automatów paczkowych i punktów PUDO w Polsce – ogłosił w mediach społecznościowych Marcin Kuśmierz, prezes Allegro.

– Dzięki nowemu partnerstwu z DPD Polska nasi klienci mają teraz dostęp do jeszcze większej liczby metod dostawy i dogodnych lokalizacji. Nasz najnowszy partner jest obecny w Polsce od ponad trzech dekad. Dodatkowo łączy w sobie lokalne i międzynarodowe doświadczenie, ponieważ należy do Geopost, jednej z wiodących europejskich firm logistycznych. Allegro Delivery posiada ponad 31 000 automatów paczkowych i 37 000 punktów odbioru – dodaje szef Allegro.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.09.2025 / 15:21
StoryEditor
Podatek VAT w systemie kaucyjnym. Ministerstwo Finansów wyjaśnia kto go zapłaci
Ministerstwo Finansów wyjaśnia kto i kiedy zapłaci VAT od wartości kaucji (fot. Katarzyna Pierzchała)

Już w październiku Polacy wejdą w nową rzeczywistość zakupową związaną, a razem z nimi handel, producenci, importerzy i hurtownicy. System kaucyjny wciąż pozostaje niewiadomą, a wszyscy chcą się do niego przygotować. Miesiąc przed jego startem rząd wyjaśnia jak będzie wyglądało rozliczenie VAT w związku z kaucją.

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to nie tylko ekologiczna rewolucja, ale także zawiłości podatkowe związane np. z podatkiem VAT. Dotąd każdy etap obrotu – od produce...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. wrzesień 2025 13:16