17.01.2020/12:20

Chcesz mieć sklep convenience? Makro podsuwa gotowe rozwiązania

Firma Makro Polska rozwija nowoczesne koncepty takie jak: Alkostrefa, kącik kawowy, strefa bistro, „food to go” – rozwiązania skrojone pod potrzeby sklepów spożywczych różnej wielkości i w różnych lokalizacjach, które pracują na zwiększenie wartości koszyka zakupowego, przyciągają nowych klientów oraz budują wizerunek sklepu spożywczego jako placówki convenience.

Pod szyldem ogólnopolskiej sieci franczyzowej ODIDO działa obecnie 2530 sklepów.  W 2019 roku jej  organizator, Makro Polska, przyłączył 267 placówek. 

Jak zapowiada Anna Kieljan, manager ds. ekspansji i operacji ODIDO, w 2020 roku firma nadal będzie koncentrować się na rozwoju organicznym, planując przyłączyć do sieci co najmniej 200 kolejnych sklepów. Jednocześnie będzie pracować nad wsparciem Franczyzobiorców i poprawą jakości pracy sklepów działających pod szyldem ODIDO. 

W roku 2019 rozpoczęty został, a w 2020 i kolejnych latach będzie kontynuowany, cykl spotkań z franczyzobiorcami w nowej formule, która pozwala im skorzystać ze szkoleń branżowych, warsztatów z ekspertami z różnych dziedzin, jest to również doskonała okazja do wymiany poglądów i doświadczeń z innymi detalistami.

– W ten sposób tworzy się silna społeczność Franczyzobiorców ODIDO. Mając regularny kontakt z partnerami, łatwiej nam wsłuchiwać się w ich potrzeby i wspierać w konkurowaniu z placówkami wielkopowierzchniowymi i dyskontami – wyjaśnia Anna Kieljan.

Z Alkostrefą sprzedasz jeszcze więcej wina

Eksperci Makro, chcąc wesprzeć właścicieli sklepów spożywczych w biznesie, opracowali rozwiązania dopasowane do różnej wielkości placówek, uwzględniając także ich specyfikę sprzedaży związaną z  lokalizacją.
Każdy z funkcjonujących obecnie konceptów powstał w oparciu o aktualne trendy z uwzględnieniem dynamicznie zmieniających się zachowań konsumentów, którzy są znacznie bardziej mobilni, zabiegani i co za tym idzie wymagający.

– Najdłużej rozwijanym i najbardziej zaawansowanym projektem jest Alkostrefa – Wino skierowana do właścicieli sklepów spożywczych, którzy w swoich placówkach oferują wino lub zamierzają rozszerzyć asortyment o tę kategorię. A warto to zrobić, bo sprzedaż wina stale rośnie. Raport „Polacy w świecie wina” wskazuje, że aż 62 proc. polskich konsumentów deklaruje, że kupuje ten rodzaj alkoholu, płacąc średnio 30 zł za butelkę. Nasi partnerzy, którzy w całości wdrożyli ten koncept, notują imponujące wzrosty obrotów w kategorii wino. 
A pamiętajmy, że wino to produkt wysokomarżowy, zatem wielkość sprzedaży ma wymierne znaczenie dla wyników finansowych sklepu  – mówi Anna Kieljan. 

Alkostrefa – Wino  to gotowy koncept z asortymentem i wyposażeniem indywidualnie dobranym przez specjalistów  Makro. Dla klientów, którzy zdecydują się go wprowadzić do swoich sklepów, Makro organizuje szkolenia, dzięki którym mogą oni i personel ich sklepów poszerzyć wiedzę na temat wina, a to bezpośrednio przekłada się na późniejszą sprzedaż tych produktów. Klienci otrzymują również wsparcie marketingowe dla wprowadzanego rozwiązania.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.