21.12.2020/13:20

Chorten z nowymi otwarciami w styczniu i planami na rok 2021 [WYWIAD z Sylwią Olechno]

W każdym miesiącu otwierają się kolejne sklepy Chorten. W całej Grupie jest już łącznie 2060 placówek handlowych. – Mimo tak trudnego roku, wielkość zamówień naszych sklepów partnerskich znacznie się zwiększyła – mówi w rozmowie z naszym portalem Sylwia Olechno, dyrektor generalna, Grupy Chorten.

Czy pomimo wyjątkowej sytuacji na rynku w tym i kolejny roku planują Państwo nowe otwarcia pod szyldem Chorten?

W styczniu 2021 roku mamy już zapowiedziane przynajmniej 3 nowe otwarcia w województwach podlaskim, warmińsko-mazurskim i mazowieckim. Natomiast naszym podstawowym celem jest dołączanie do grupy już funkcjonujących placówek handlowych niezależnych polskich detalistów, którzy dzięki współpracy z nami uzyskują lepsze warunki handlowe u producentów i dystrybutorów. Sklepy są sukcesywnie modernizowane przez samych właścicieli, my natomiast coraz więcej inwestujemy w ich zewnętrzne obrandowanie. Obecnie z naszą spółka współpracuje przeszło 1100 punktów, a nasze spółki regionalne Chorten Północ, Chorten Mazowsze i Chorten Radom mają po ponad 300 kontrahentów. Do tego dochodzą sklepy na Pomorzu pracujące z Elitą Kupców. Razem działa z nami ponad 2000 sklepów, a w przyszłym roku zakładamy największa ekspansję na terenie zachodniej Polski. 

Jak w ostatnim czasie zmienił się Państwa klient?

Teraz wielu klientów woli robić większe zakupy, raz lub dwa w tygodniu, a co za tym idzie koszyk zakupowy się zwiększa. Z pewnością klienci robią zakupy bardziej zaplanowane, zależny im na ich sprawnym przebiegu i jak najkrótszym czasie spędzonym w sklepie. Niektóre nasze sklepy z myślą o osobach, które np. objęte są kwarantanną, poddały się samoizolacji lub w obawie o zakażenie koronawirusem, wolą jak najrzadziej wychodzić z domu, uruchomiły sprzedaż online lub zamówienia na telefon i takie rozwiązanie znalazło spory odzew. 

Wiele sieci wprowadza lub rozwija swoją markę własną. Jak jest u Państwa?
Jeśli chodzi o rozwój marek własnych, to właśnie uruchomiliśmy ofertę zestawów prezentowych naszego brandu alkoholowego Duch Puszczy. Można je kupić zarówno w naszych sklepach partnerskich, jak w formule oferty komercyjnej dla firm. W styczniu na rynek wprowadzamy z kolei nowość – masło Z Podlaskiej Spiżarni. Nasza marka premium cały czas ewoluuje, a najbardziej rozbudowanym segmentem są wędliny.

Jak miniony rok wpłynął na Państwa biznes? 

Na początku maja sytuacja się ustabilizowała, a sprzedaż w naszych placówkach wzrosła. W tej chwili nasze sklepy partnerskie są w bardzo różnych sytuacjach. Te, które mają lokalizację bliżej szkół, odczuwają odpływ klientów z powodu zdalnego nauczania. Wiele sklepów zlokalizowanych na „młodych” osiedlach i w otoczeniu biurowym w godzinach dla seniorów są praktycznie puste. Natomiast w przypadku całej skali sklepów, to oczywiście obserwujemy, że klienci, którzy nie chcą stać w kolejkach i poruszać się po dużych powierzchniach hipermarketów i dyskontów, wybierają w tym czasie właśnie nasze placówki. Jeśli zaś spojrzeć na nasz biznes Grupy Chorten w całości, to mimo tak trudnego roku, wielkość zamówień naszych sklepów partnerskich znacznie się zwiększyła.
 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Ralph 14.01.2021

    Oj nie z jednego pie..a ;))

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.