28.12.2020/15:42

Circle K z gorszymi wynikami sprzedaży, za to z wyższym zyskiem

Sieć stacji paliw Circle K w roku sprawozdawczym zakończonym 30 kwietnia 2020 r. osiągnęła  spadek przychodów netto ze sprzedaży o 4,5 proc., za to poprawiła wynik netto o 7,5 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

W okresie od 1 maja 2019 r. do 30 kwietnia 2020 r. sieć stacji Circle K wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 5,14 mld zł wobec 5,37 mld zł rok wcześniej. Wartość sprzedanych towarów i usług wyniosła w zakończonym roku finansowym 4,57 mld zł (4,82 mld zł rok wcześniej), a wynik netto 94,7 mld zł (88,1 mld zł rok wcześniej).

„Spadek przychodów jest efektem wybuchu pandemii Covid-19 w połowie marca oraz wprowadzonych przez rząd radykalnych obostrzeń. W okresie od połowy marca do końca roku sprawozdawczego Spółka zanotowało kilkudziesięcioprocentowe spadki obrotów na kluczowych kategoriach, w tym paliwie. Pomimo tego Spółce udało się poprawić wynik netto w stosunku do ubiegłego roku, co jest efektem wprowadzenia strategicznych działań optymalizacyjno-rozwojowych w okresie przed wybuchem pandemii jak i efektem wprowadzenia środków zaradczych mających na celu minimalizację bazy kosztowej niezwłocznie po jej wybuchu” – podano w sprawozdaniu finansowym.

Na koniec roku księgowego sieć stacji Circle K liczyła 275 obiektów własnych i 83 stacje franczyzowe.

Pomimo pandemii spółka kontynuowała prace związane z modernizacją stacji paliw i prowadzonych w ich ramach sklepów convenience. Sieć Circle K inwestowała ponad 50 mln zł w całym roku sprawozdawczym. W ramach tych inwestycji zakończono przebudowę 30 sklepów format sklepowy „New Circle K Store”. Rozszerzono ofertę sklepów o nowe kanapki, produkty wegetariańskie oraz inne produkty z kategorii „Food”.

„Spółka również kontynuowała rozwój sieci franczyzowej poprzez rozwój oferty skierowanej do tej grupy przedsiębiorców, zwiększając ilość stacji w tym formacie z 76 na koniec roku poprzedniego do 83 w roku obecnym” – podał zarząd Circle K.

Dalsze nakłady inwestycyjne w rozwój sieci stacji paliw uzależnione są od sytuacji gospodarczej w Polsce. „Dalsza modernizacja sieci oraz w szczególności kolejne inwestycje w nowoczesne sklepy „New Circle K Store” zostaną uzależnione od poprawy sytuacji gospodarczej kraju” – informuje firma.

Według menadżerów Circle K, wzrost wydatków konsumenckich oraz rozwój motoryzacji, które do tej pory pozytywnie stymulowały rozwój sieci paliwowych zostanie krótkoterminowo spowolniony do momentu powrotu gospodarki na ścieżkę wzrostu gospodarczego. Całościowo w kolejnym roku zarząd spodziewa się jednakże zdecydowanej poprawy otoczenia makroekonomicznego w porównaniu do trudnego okresu restrykcji rządowych w okresie marzec-czerwiec, nie wyklucza jednak krótkookresowych spadków związanych z okresami zwiększonej zachorowalności na Covid-19 i wprowadzanymi przez rząd środkami zaradczymi.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także