29.09.2017/12:44

Citronex rzuca wyzwanie firmie Chiquita. Dystrybutor wprowadzi banany pod marką Yellow

Grupa Citronex, wiodący polski importer i dystrybutor bananów, wprowadza na rynek nową markę dla tych owoców. Premiera marki Yellow zostanie wsparta szeroką kampanią reklamową. Rozpocznie się ona 2 października i będzie realizowana z wykorzystaniem , nośników outdoor i kanału internetowego.

Citronex od lat buduje swoją pozycję na polskim rynku owoców i warzyw, realizując równolegle sprzedaż na inne rynki. W związku z jednorodną jakością oferowanych na rynku bananów, Zarząd firmy podjął decyzję o stworzeniu silnej marki pozwalającej klientom na łatwe identyfikowanie wybieranych w sklepach bananów z obietnicą jakościową Citronexu. Stworzona marka odwołuje się do najbardziej oczywistej cechy bananów, jaką jest ich żółty kolor. Stąd nazwa „Yellow”. Obok samej nazwy powstał cały system identyfikacji marki, a filarem kampanii komunikacyjnych będzie postać „bohatera marki” – żółta małpka nawiązująca charakterem i sposobem bycia do współczesnych nastolatków.

Rafał Zarzecki, wiceprezes Grupy Citronex: - Zdajemy sobie sprawę, że dzisiaj większość konsumentów wybiera banany kierując się ceną lub dostępnością w miejscu ich codziennych zakupów. Równolegle jednak rosną oczekiwania dotyczące jakości. Jestem przekonany, że połączenie naszej jakości z wyrazistą i silnie komunikowaną marką to dobra inwestycja i początek budowania relacji z klientami na zupełnie nowym poziomie.

Całość komunikacji wokół nowej marki nawiązuje do pozytywnej funkcji bananów, jako zdrowej i wygodnej, a zarazem smacznej przekąski, która zmienia życie na lepsze i poprawia humor. Pierwsza kampania, która będzie się toczyła przez cały październik, realizowana jest pod hasłem „Jeloł to”. Stanowi ono zabawne spolszczenie promowanej marki i zachęca do chwili beztroski, którą można wywołać po prostu zjadając banana.

Marka „Yellow” pojawi się w czasie kampanii w spotach telewizyjnych i na bilbordach w całej Polsce. Przed rozpoczęciem kampanii produkty pod marką „Yellow” trafiły do wielu sklepów w Polsce, a bieżąca komunikacja wspierająca rozpoczęła się w internecie, w tym poprzez Instagram i Facebook. Tam również będzie dalej trwała kampania reklamowa po zakończeniu emisji spotów i ekspozycji bilbordów. Za stronę kreatywną odpowiada warszawska agencja Xcommunica. Budżet marketingowy dla całej kampanii lokującej nową markę na rynku wyniesie prawie milion euro.

Banany stanowią ok. 10% (dane za FAO Stat i Eurostat) wszystkich owoców konsumowanych w Unii Europejskiej i pod względem udziału ustępują tylko cytrusom (razem wziętym - ok. 30%) i jabłkom (ok. 18%). Oferowane przez Citronex obok innych owoców i pomidorów, są od początku działalności firmy strategicznym elementem w ofercie. W ciągu kilkunastu lat działalności Grupa Citronex stała się jednym z czołowych importerów tych owoców na kontynencie europejskim.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.