17.02.2021/15:11

Cleveron i Pointpack wprowadzą do Polski nową generację automatów paczkowych

Pointpack, dostawca technologii odbioru i nadawania paczek oraz estońska firma technologiczna Cleveron zacieśnili współpracę. Firmy wprowadzą urządzenia nadawczo-odbiorcze i roboty Cleveron na polski rynek.

– Zawarcie tej umowy dystrybucyjnej to rozszerzenie dotychczasowej współpracy z marką Cleveron oraz kolejny krok w kierunku poszerzenia ekosystemu technologicznego, który ułatwia wdrażanie procesów automatyzacji w handlu detalicznym oraz obniża koszty pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej. Dzięki tym działaniom możemy usprawnić procesy dostarczania i zwrotu przesyłek, a także przyczynić się do wielokanałowej obsługi klienta. Pointpack odpowiada nie tylko za wprowadzenie urządzeń Cleveron na rynek krajowy, ale także za ich serwis i wsparcie techniczne, od instalacji po integrację systemu z platformą Pointpack – mówi Paulina Żmijowska, kierownik ds. marketingu&PR Pointpack.

– W ubiegłym roku liczba otrzymanych przesyłek na osobę w Polsce wyniosła 14. Z naszych prognoz wynika, że do 2025 roku wskaźnik ten wzrośnie do 32. Oznacza to, że za kilka lat około 50 proc. przesyłek będzie obsługiwanych w punktach odbioru lub paczkomatach. Aby pomóc polskim detalistom każdej wielkości wprowadzić strategie omnichannel, nawiązaliśmy współpracę z firmą Cleveron, liderem w dziedzinie rozwiązań nowej generacji typu „click&collect” – dodała Żmijowska.

– Europa jest rodzimym rynkiem Cleveron, a nasze rozwiązania zostały wdrożone w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce, i widzimy ogromny potencjał w regionie. Razem możemy pomóc polskim detalistom obniżyć koszty i zaoferować użytkownikom końcowym najwyższą jakość obsługi. Posiadanie lokalnego i doświadczonego dystrybutora z już rozwiniętą siecią klientów pomoże nam rozszerzyć naszą obecność na tym obszarze – powiedział Mihkel Ilp, dyrektor operacyjny Cleveron.

Pointpack to partner technologiczny budujący rozwiązania informatyczne i usługi serwisowe dla branży handlowej i kurierskiej w zakresie infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.

Estońska firma technologiczna Cleveron jest dostawcą zautomatyzowanych rozwiązań odbioru przesyłek. Firma tworzy automaty kurierskie i roboty dla firm handlowych i logistycznych na całym świecie, w tym Walmart, Zara, Decathlon i Falabella. Obecnie Cleveron posiada ponad 4200 automatów paczkowych i robotów w 31 krajach na całym świecie.