28.01.2019/11:02

Clive Ryan, Facebook: Cztery kluczowe trendy w e-commerce w 2019 roku [TYLKO U NAS]

- Choć każda próba odpowiedzi na pytania o dokładny kierunek tej zmiany jest karkołomna, powinniśmy zastanawiać się, dokąd prowadzą nas długoterminowo obserwowalne trendy. Przedstawiam kilka z nich, które moim zdaniem będą znaczące dla marketerów w 2019 roku - pisze w specjalnym komentarzu dla wiadomoscihandlowe.pl Clive Ryan, Regional Director, Digital Natives, CE w Facebook.

Wyścig z czasem dostawy

Jest tylko jedna rzecz, która rozwija się szybciej niż technologia – to oczekiwania klienta. W chwili, gdy na jednym urządzeniu pojawia się nowe rozwiązanie, np. asystent głosowy, błyskawicznie oczekujemy, że zostanie ono zaimplementowane wszędzie. To oczekiwanie klientów oraz marketerów oznacza przykładowo, że możemy spodziewać się krótszego czasu realizacji dostaw w e-commerce. Dostawy, które realizowano z dnia na dzień, jeszcze niedawno były szczytem naszych oczekiwań. Teraz przyszłość to dostawy realizowane tego samego dnia, a nawet w kilka godzin. Sprzedawcy skoncentrowani na świadczeniu tego rodzaju usług spodziewają się najbardziej imponujących wzrostów.

Od szukania do odkrywania

Odkrywanie stanie się ważniejsze niż kiedykolwiek. To, na ile produkt jest praktyczny i dopasowany do potrzeb klienta, przełoży się na to, na ile będziemy w stanie podjąć decyzję zakupową. Dopasowanie do potrzeb i praktyczność będą miały kluczowe znaczenie dla tego, czy dany produkt odniesie sukces, a także staną się ważnym punktem odniesienia dla indywidualnych decyzji klientów. W 2019 roku zaobserwujemy znaczące przesunięcie w marketingu, który odejdzie od założenia, że to ludzie szukają produktów – na rzecz produktów poszukujących ludzi. Co za tym idzie, kampanie będą stawiały na przyciągającą klientów kreację, a nie – jak dotychczas – na nowe drogi docierania do odbiorców.

Przekraczanie oczekiwań klientów i ich osobistych potrzeb musi być osiągane tak szybko i efektywnie jak nigdy dotąd. Stworzenie segmentacji opartej o solidne dane i pracującej na podstawie zapytań, pozwoli systemowi wykonać wiele pracy za nas.

Halloween, Black Friday, a teraz…

Przewidujemy, że Dzień Singla (Singles’ Day) stanie się niedługo ważnym wydarzeniem w Europie – podobnie jak w przypadku innych ważnych dni, które zaadoptowaliśmy z Ameryki, takich jak Halloween czy Black Friday, które są obecnie bardzo mocno powiązane z cyklami sprzedażowymi na starym kontynencie.Pytaniem jest, czy będziemy świadkami pierwszego takiego trendu, który przeniknął ze Wschodu na Zachód? Dzień Singla (największy dzień e-commerce na świecie) jest świętem oryginalnie wywodzącym się z Azji, gdzie obchodzi się go 11 listopada. Jeżeli chcesz w 2019 roku dalej osiągać sukcesy i nieprzerwanie się rozwijać, to przygotuj się nie tylko na Black Friday i Cyber Monday – bądź również gotowy na Singles’ Day.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • helena 29.01.2019

    straszne wizje. ale polecam artykul helena z websoul

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.