04.12.2020/18:42

Co czwarty Polak kupił prezenty świąteczne podczas Black Friday

Niemal jedna czwarta konsumentów, zadeklarowała zakup świątecznych prezentów już przy okazji Black Week – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Empiku przez SW Research, ale co dziesiąty Polak zajmie się upominkami tuż przed Wigilią, natomiast 7 proc. ankietowanych kilka prezentów kupi wcześniej, ale większość skompletuje na ostatnią chwilę.

W samym sklepie Empik.com w czasie Black Friday zakupu dokonywano średnio co sekundę. Niemal połowa zamówień (46 proc.) została złożona za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Klienci najczęściej sięgali po książki. Wśród 10 najpopularniejszych produktów znalazło się aż sześć pozycji z tej kategorii.

Liczba odnotowanych transakcji w salonach Empiku podwoiła się w porównaniu do średniej z wcześniejszych dwóch tygodni. Klienci odwiedzają salony także po to, by odebrać paczki z Empik.com. - Możliwość łączenia różnych kanałów (online i offline) bardzo im odpowiada – z takiej formy dostawy skorzystano przy ponad jednej trzeciej zamówień.

Badanie SW Research pokazało, że sklepy stacjonarne pozostają istotnym kanałem zakupu prezentów: 21 proc. respondentów zadeklarowało zakup offline przynajmniej części upominków, a kolejne 20 proc. chciałoby w ten sposób nabyć wszystkie prezenty.

Przewagą zakupów tradycyjnych, według ankietowanych, jest przede wszystkim fakt, że mogą obejrzeć produkt przed zakupem (56 proc.); cenią też to, że produkt od razu zabierają ze sobą (42 proc.). Wskazali także, że w taki sposób po prostu łatwiej jest wybrać im prezent (42 proc.).

31 proc. respondentów badania deklaruje, że przy zakupach prezentów będzie korzystać zarówno ze sklepów stacjonarnych, jak i tych online.

– Nasze wewnętrzne obserwacje i wyniki badania SW Research dla Empiku  utwierdzają nas w przekonaniu, że współcześni konsumenci doceniają synergię zalet, jaką daje połączenie zakupów stacjonarnych z internetowymi. Nastawienie na omnikanałowość przynosi rozwiązania podnoszące komfort zakupów – mówi Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Empiku.

E-sklepy są cenione za wygodę (55 proc.), możliwość dokonywania zakupów bez wychodzenia z domu (51 proc.), a także oszczędność czasu (49 proc.). Istotna jest również duża różnorodność produktów w jednym miejscu (38 proc.).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Agata 09.12.2020

    Zgadza się, ja też kupiłam elektronikę i vouchery do aerotunelu w wielkopolsce, były tańsze to trzeba było korzystać.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także