Co łączy Red Bull, Sokołów i Jana Niezbędnego? Pyszności i 18,5 miliona zasięgu dla największych marek w kraju
Rok 2018 Pyszności mogą uznać za udany. Największa społeczność kulinarna w kraju przekroczyła 1,5 miliona polubień strony, otworzyła 4 kolejne strony na Facebooku, wydała dwie nowe książki i zyskała status niepodważalnego lidera rynku kulinarnego video i branded content w Polsce.
Marki, które w 2018 roku współpracowały z Pysznościami, mogą pochwalić się nie lada wynikami kampanii swoich produktów. Filmy przygotowane dla wybranych marek wygenerowały w sumie 7 milionów wyświetleń, 18,5 miliona zasięgu i prawie 50 tysięcy polubień postów.
Ale najważniejsze jest to, że takie podejście do reklamy zaowocowało pozytywnym odbiorem wśród fanów, a filmy przekraczały gwarantowane progi wyświetleń nawet dwukrotnie. Taka naturalna forma reklamy to nowe spojrzenie na komunikację z Klientem. Wśród firm, które w 2018 roku zaufały temu podejściu są RedBull, Sokołów, Jan Niezbędny, CinCin, Dominos Pizza, Uber Eats, Prymat, czy Soplica.
Dlaczego duże marki tak chętnie współpracują z Pysznościami pod kątem lokowania swoich produktów?
- możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnej grupy odbiorców
- wysokie zasięgi
- wysoki współczynnik zaangażowania użytkowników oraz udostępniania treści, dzięki czemu reklama w spontaniczny sposób zostaje rozprzestrzeniania w sieci
- niższe koszty kampanii niż w TV
- naturalny product placement
- w przeciwieństwie do reklamy telewizyjnej, odbiorcy nie traktują momentu wyświetlenia się spotu, jako czasu na odejście od ekranu
- możliwość interakcji z odbiorcą
Marka Sokołów zapytana o komentarz na temat kampanii Pyszności powiedziała: Zależało nam na prowadzeniu policzalnych działań, wykorzystując przy tym nowe narzędzia, jakie oferują social media. Dlatego zdecydowaliśmy się na pokazanie produktów w najlepszym, bo najbliższym dla konsumenta kontekście (...). W ten sposób rozmawiamy z konsumentem za pomocą języka korzyści. Pokazujemy praktyczne zastosowanie produktu bez nachalnej reklamy. (...) Zyskaliśmy także bardzo istotne opinie użytkowników. Pod każdym z filmów pojawiała się duża liczba komentarzy, które są dla nas cenne i pomagają nam lepiej dopasować komunikację do grupy odbiorców. Jest to ogromna przewaga social mediowego branded content nad klasyczną reklamą w telewizji. W Internecie jesteśmy bliżej klientów, zarówno pod kątem targetowania reklam, jak i zbierania opinii o naszej marce, co odgrywa istotną rolę podczas opracowywania lub aktualizacji strategii komunikacji.
Pyszności w 2019 roku zamierzają rozwijać sekcję reklamy wideo i branded content dla marek spożywczych i alkoholowych obecnych na polskim rynku. Więcej szczegółów można uzyskać pisząc na wspolpraca@pysznosci.pl
6