22.10.2018/13:26

Coca-Cola aktywizuje młodych na rynku pracy

System firm Coca-Cola w Polsce – Coca-Cola Poland Services oraz Coca-Cola HBC Polska uruchomiły pakiet działań, dedykowanych młodym na rynku pracy: raport definiujący, co wpływa na decyzje zawodowe młodych, stronę dyskusyjną #MłodziPrzyGłosie i uruchomioną kilka dni temu platformę YEP, której towarzyszy kampania społeczna o zawodach oraz autorski program mentoringowy.

Te działania to wyraz zaangażowania firmy w kwestie aktywizacji zawodowej młodych osób. We współpracy z ekspertami z Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, koncern pomaga młodym podjąć najlepsze wybory edukacyjne i zawodowe.

W 2050 roku na 100 osób w wieku produkcyjnym przypadać będzie aż 91 emerytów. To ogromny problem dla całej gospodarki, społeczeństwa i przedsiębiorców. 18 proc. mieszkańców Polski to osoby w wieku 15-29 lat, co stanowi 6,9 mln osób, planujących przyszłość zawodową lub będących już na rynku pracy. Ci młodzi są dzisiaj zagubieni, często nie mają pomysłu na siebie i nie wiedzą, co chcą robić w życiu, a ich wybory zawodowe są często chaotyczne i nietrafione.

– Sytuacja demograficzna naszego kraju jest mocno niepokojąca. Do tego widzimy, że coraz więcej firm zmaga się już z problemem braku pracowników. Jako Coca-Cola postanowiliśmy wyjść z inicjatywą całego szeregu działań, które w unikatowy i kompleksowy sposób wesprą młodych ludzi w wejściu na rynek pracy – mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.

W ciągu ostatnich 3 lat Coca-Cola w Polsce przeznaczyła na aktywizację zawodową kobiet i młodych już ponad 7 mln zł. Aby lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania młodych osób, Coca-Cola wspólnie z Deloitte przygotowała raport „#MłodziPrzyGłosie. Co wpływa na decyzje zawodowe młodych ludzi?”.

O swoich aspiracjach i wartościach, dalszych planach zawodowych, autorytetach i źródłach wiedzy wypowiedzieli się sami młodzi, pochodzący z różnych części kraju i różnej wielkości miast. Raport przyniósł m.in. odpowiedzi na pytanie, co decyduje o wyborze tej a nie innej oferty pracy.

Okazuje się np., że tym, co dla młodych osób liczy się najbardziej, jest bliskość do miejsca zamieszkania - wskazało na to 37 proc. młodych i jest to czynnik ważniejszy nawet niż wysokość wynagrodzenia. Ważnym wnioskiem płynącym z raportu są też bardzo nierówne szanse w dostępie do edukacji i dobrej pracy między osobami z dużych ośrodków, a tymi z małych miast i wsi. Młodzi z mniejszych miejscowości twierdzą, że mają gorszy dostęp do dobrych uczelni, doradztwa zawodowego, szkoleń zawodowych oraz targów pracy lub edukacji.

Naprzeciw oczekiwaniom młodych, ale też uczelni i pracodawców, wychodzi internetowa platforma edukacyjna YEP Academy, stworzona we współpracy z Coca-Cola i Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, która miała swoją inaugurację kilka dni temu. Na platformie znajdują się m.in. testy kompetencji i predyspozycji zawodowych, a także baza zawodów z pełnymi opisami i ścieżkami kariery. YEP to także kalkulator wynagrodzeń, który pozwala obliczyć, ile powinna wynosić pensja w zależności wybranego stylu życia, informator o wydarzeniach, baza ofert pracy dedykowana młodym oraz platforma edukacyjna z artykułami i poradnikami w tematyce rynku pracy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.