20.12.2016/13:19

Coop zaprezentował "smart supermarket" wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną

Włoska sieć Coop zaprezentowała pierwszy sklep w swoim nowym koncepcie, określanym mianem "smart supermarketu". Placówka, która zainaugurowała działalność w tym miesiącu, naszpikowana jest nowoczesnymi technologiami. Korzysta między innymi z tzw. rzeczywistości rozszerzonej, za pośrednictwem której informuje klientów o zakupach i zwyczajach żywieniowych.

Włoska sieć Coop zaprezentowała pierwszy sklep w swoim nowym koncepcie, określanym mianem "smart supermarketu". Placówka, która zainaugurowała działalność w tym miesiącu, naszpikowana jest nowoczesnymi technologiami. Korzysta między innymi z tzw. rzeczywistości rozszerzonej, za pośrednictwem której informuje klientów o zakupach i zwyczajach żywieniowych.

Spółdzielcza sieć prototyp omawianego sklepu zaprezentowała po raz pierwszy w minionym roku, podczas Światowej Wystawy Expo w Mediolanie. W połowie grudnia br. przekuła natomiast wcześniejsze plany w rzeczywistość. Pierwszy "smart supermarket" Coop ruszył w zlokalizowanym w tym samym mieście centrum handlowym Bicocca Village.

Nowoczesna placówka posiada ok. 1 tys. mkw. powierzchni, a kupić można w niej ok. 6 tys. produktów - część z nich wyłożona jest na "inteligentnych" stołach. Za pośrednictwem tychże stołów klient sklepu pozyskać może informacje na temat dostępnych w ofercie produktów - dowie się m.in., skąd dany towar pochodzi, jakie ma wartości odżywcze, czy mogą go spożywać alergicy, a nawet co zrobić z odpadami. Stoły obsługiwane są za pośrednictwem technologii Microsoft Kinect.

W pierwszym smart supermarkecie Coop umieszczono także szereg interaktywnych displayów, pomagających klientowi w zakupach. Oprócz tego na jedną ze ścian zagospodarowano, montując na niej 54 ekrany, tworzące 20-metrowy ciąg. W tym miejscu w czasie rzeczywistym prezentowane są informacje nt. poszczególnych produktów, promocji, przepisów, czy interakcji w mediach społecznościowych związanych z konkretnym towarem. Klient sklepu może się zapoznać nawet ze statystykami sprzedaży danego produktu.

Mediolański sklep zaprojektowany został przez prof. Carlo Rattiego z amerykańskiego Massachusetts Institute of Technology. Oprócz nowoczesnych technologii, wykorzystano w nim wiele elementów "ciepłych", takich jak drewniane podłogi. Przy projektowaniu sklepu mocno postawiono także na rozwiązania proekologiczne.

Sieć Coop Italia założona została w 1967 r., ale jej tradycje sięgają nawet roku 1854. Jej roczne przychody przekraczają 13 mld euro, co daje jej udziały rynkowe na poziomie ponad 18 proc. i pozycję lidera w handlu detalicznym. W sieci zrzeszone są sklepy spółdzielcze działające w formatach hipermarketu (100), supermarketu (1400), dyskontu oraz convenience. Coop Italia zatrudnia ponad 55 tys. pracowników.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • shopfitter 23.12.2016

    Cały sklep zrobiony na wyposażeniu firmy Cefla

  • schaboszczak 20.12.2016

    czego to nie wymyślą

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.