29.06.2018/11:16

Czego ekonsumenci oczekują od zakupów internetowych?

Ponad połowa Polaków (56 proc.) robi zakupy w internecie. Atrakcyjna cena produktu, wygoda, łatwa dostępność – to główne czynniki przemawiające za e-handlem. Jak pokazuje najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2018 w oczach internautów” przeprowadzony przez Gemius, eKupujący najczęściej wybierają dostawę kurierem bezpośrednio do domu lub pracy. Na popularności zyskuje też możliwość zamówienia przesyłek do punktów odbioru.

Polski eCommerce rozwija się dynamicznie. eKonsumenci coraz bardziej ufają zakupom online. Pozytywnie na trend wpływa również zakaz handlu w niedzielę. Z raportu Gemius wynika, że fakt ten dostrzega co piąty kupujący. 

– Poczta Polska dostarcza przesyłki do każdego miejsca w kraju. Dostawa kurierem do domu lub miejsca pracy, odbiór w punkcie, współpraca z partnerami biznesowymi  i oczywiście nasze placówki pocztowe, to sieć ponad 8000 punktów. Mając na uwadze zmiany jakie zachodzą na rynku,  dostosowujemy swoją ofertę do potrzeb klientów – mówi Michał Mierzejewski, odpowiedzialny za  segment paczkowy i eCommerce w Poczcie Polskiej. 

Kupujący mają coraz lepszą opinię o robieniu zakupów przez internet. W ciągu ostatnich 12 miesięcy poprawie uległa ocena dotycząca bezpieczeństwa zakupów online oraz ich łatwości i wygody. Preferowanym sposobem dostawy jest doręczenie kurierem bezpośrednio do domu lub pracy. Tę formę wskazało 78 proc. osób. 

– Poczta Polska ma ponad 3,5 tys. kurierów. W ubiegłym roku wyposażyliśmy ich w nowoczesne terminale płatnicze, dzięki którym odbierając przesyłkę klient nie musi mieć przy sobie gotówki. Z kolei w tym roku wprowadziliśmy nową usługę - wysyłanie SMS-em numeru telefonu kuriera. W rezultacie zwiększyła się skuteczności doręczeń oraz satysfakcja klientów z poziomu obsługi  – dodaje Michał Mierzejewski. 

Na popularności zyskuje możliwość odbioru przesyłki w kioskach. Z raportu wynika, że tę formę wybiera 23 proc. badanych. Z kolei co dziesiąty kupujący odbiera swoje zamówienie na stacji benzynowej. Dane pokazują, że 22 proc. osób preferuje odbiór w placówkach pocztowych. W centrum uwagi rynku eCommerce znajduje się klient i to do jego oczekiwań rynek ten się dostosowuje. 

W ciągu ostatnich 12 miesięcy w całej grupie kupujących online, najpopularniejszymi kategoriami były odzież, dodatki, akcesoria, książki, płyty, filmy oraz bilety do kina i teatru. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.