12.04.2016/10:31

Czekolada traci na atrakcyjności?

12 kwietnia to Międzynarodowy Dzień Czekolady. Rynek nie ma jednak wielu powodów do radości – pisze „Puls Biznesu”.

Polacy wydają średnio na słodycze zawierające czekoladę około 7 mld zł, a wartość rynku przestała rosnąć.  Polacy choć nie dogonili wielu europejskich krajów, osiągnęli już limit swoich możliwości spożycia czekolady – mówi jedna z teorii. Według innych, konsumentów zniechęciły regularne podwyżki cen, które producenci tłumaczą drożejącymi surowcami. Jeszcze inni analitycy zauważają, że dla czekolady pojawiło się wiele przekąskowych alternatyw, a prozdrowotne trendy nie sprzyjają słodyczom. Za tą ostatnią teorią przemawia rosnąca dynamicznie sprzedaż czekolady gorzkiej, postrzeganej jako zdrowsza i równoczesny spadek czekolady mlecznej, odpowiadającej za ponad 70 proc. rynku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.