23.01.2015/20:43

Cztery pory roku na stoisku warzywnym

Dobrze wyeksponowane owoce mogą być jednym z atutów sklepu i zachęcać klientów do impulsowych zakupów. Ale estetyka to nie wszystko – regał na stoisku warzywno­‑owocowym musi być także funkcjonalny, czyli wygodny w użyciu i łatwy do sprzątania.

Wiele sklepów przez długie lata wygląda tak samo, zmieniając wystrój tylko przy okazji świąt. – To błąd. Klienci są obecnie coraz bardziej wymagający, a przy dużej konkurencji na rynku o ostatecznym wyborze miejsca zakupów coraz częściej decydują właśnie takie czynniki, jak wygląd sali sprzedaży – przekonuje Sebastian Deeg, product manager z firmy Wanzl Polska.

Zmiany zwiększają chęć zakupów

Dlatego światowy lider w produkcji wózków, który zajmuje się również projektowaniem sklepowych mebli, przygotował stoisko warzywno­‑owocowe Vitable, które „potrafi” sezonowo zmieniać wygląd. Jest to możliwe dzięki wymiennym magnetycznym grafikom – ich zamiana trwa kilka chwil, a zwinięte w rulon nie zajmują wiele miejsca. Przygotowanie kilku zestawów, np. innego na każdą porę roku, nie jest kosztowne, ponieważ grafiki powstają na bazie folii. To rozwiązanie pozwala nie tylko nadać stoisku warzywnemu indywidualnego charakteru, ale również dostosować jego wygląd do wnętrza każdej placówki. – Ponadto elementy frontowe oraz boczne mogą być wykończone różnymi imitacjami drewna i blachą lub pozostać zupełnie otwarte. Można dodawać elementy z drutu, drewna lub akcenty wiosenne czy bożonarodzeniowe, a wygląd całości modyfikować co tydzień – wylicza Magdalena Skowrońska z firmy Wanzl.

Impulsy również przy warzywach

Wanzl przygotował cały katalog modułowego wyposażenia i nadstawek do Vitable – od stolików degustacyjnych, po podajniki woreczków i dodatkowe miejsca ekspozycji (specjalna półka może być umieszczona jako najwyższy albo jako najniższy poziom regału). – Nie sprzedajemy sałaty, ale kolację z sałatą w roli głównej. Przyjemne skojarzenia powstają dopiero po wyobrażeniu sobie gotowej, przyprawionej sałatki, dlatego takie dodatki, jak ocet, olej oraz sól ziołowa stanowią nieodzowne elementy ekspozycji sałat – podaje przykład Magdalena Skowrońska. I przekonuje, że dzięki nadstawkom można łatwo tworzyć dodatkowe ekspozycje innych towarów, podsuwając w ten sposób klientom pomysły na desery czy dania. – Poprzez sprzedaż komplementarną Vitable pomaga osiągnąć detaliście jeden z jego najważniejszych celów, czyli zwiększyć wartość koszyka zakupów – komentuje Magdalena Skowrońska. Klienci do świeżych warzyw i owoców mogą dokupić takie artykuły, jak dressingi do sałatek, przyprawy, napoje, bitą śmietanę czy suszone owoce.

Mniej zakamarków

Usuwanie z regałów zepsutych, zgniłych czy uszkodzonych warzyw i owoców to konieczność, podobnie jak utrzymywanie mebli w czystości. Klient z pewnością zrezygnuje z zakupu, gdy będzie musiał np. odrywać pomarańcze od poplamionej tacki. Wanzl postanowił wyeliminować problem brudu dwojako. Opcjonalnym dodatkiem do Vitable jest taca na resztki owoców i warzyw, którą w razie zabrudzenia wystarczy przetrzeć. Z kolei wersja regału z zamkniętym korpusem ma tzw. klapę higieniczną. Jeśli z jakichś owoców wycieknie sok lub miąższ, spłynie po przedniej krawędzi pod regał i nie będzie widoczny. A po zamknięciu sklepu obsługa uchyla klapę i wyciera podłogę pod spodem (wielkość modułu pozwala na użycie większości maszyn czyszczących). Ponadto Wanzl do minimum zredukował w swoim regale liczbę fug, rowków i wszelkich zagłębień, w których gromadzi się brud.

Ulga dla kręgosłupa

Funkcjonalność regału Vitable przejawia się także w jego konstrukcji. Wynoszący 25 stopni kąt nachylenia półek zapewnia optymalną prezentację towarów przy ich bezpiecznym i stabilnym położeniu. W wielu regałach o takim kącie nachylenia skrzynki trzeba stawiać jedna na drugiej. Jest to uciążliwe, gdy np. zachodzi potrzeba wyjęcia i wymienienia dolnej skrzynki, bo wpierw trzeba zdjąć górną. Aby uniknąć tego kłopotu, półka w Vitable została przedzielona na pół specjalną listwą, zabezpieczającą ustawione powyżej skrzynki lub tace przed zsuwaniem się. Ten prosty zabieg przyspiesza bieżącą obsługę stoiska, odciążając pracowników.



(SSZ)

Wiadomości Handlowe, Nr 1 (141), Styczeń 2015

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.