21.08.2017/14:48

Czy Polacy zrezygnują z kupowania Tigera? Jest pierwszy sondaż na ten temat

Największy polski koncern spożywczy wciąż odczuwa dotkliwie wizerunkowe straty wywołane przez feralną reklamę marki Tiger na Instagramie. Grafika nawiązująca w negatywnym kontekście do Powstania Warszawskiego bardzo nie spodobała się Polakom. Jak informują Wirtualne Media, z sondażu przeprowadzonego na zlecenie portalu rp.pl wynika, że co czwarty respondent planuje bojkot produktów Maspexu. Prawie połowa respondentów nie chce bojkotu.

Maspex na najpoważniejszy kryzys wizerunkowy w historii firmy zareagował błyskawicznie i zdecydowanie. Wypowiedziano umowę z agencją reklamową odpowiedzialną za kampanię Tigera na Instagramie, prezes Krzysztof Pawiński wielokrotnie i solennie przepraszał za błąd, Maspex przeznaczył też kwotę 500 tys. zł na konto fundacji wspierającej żyjących powstańców warszawskich.

Jednak niefortunny wpis wciąż przynosi nowe negatywne konsekwencje. Wkrótce po wybuchu skandalu Lotos zapowiedział, że nie będzie sprzedawał Tigera na swoich stacjach. Także Polskie Radio zrezygnowało z kupowania produktu.

Obecnie ujawnia się kłopotów ciąg dalszy. Serwis rp.pl zlecił przeprowadzenie sondażu konsumenckiego, z którego wynika, że 25% badanych zadeklarowało, iż nie będzie kupować produktów Maspexu. Blisko 28% nie miało w tej sprawie wyrobionego zdania, a 47% stwierdziło, że nadal będzie kupować produkty firmy. Skala deklarowanego bojkotu jest największa wśród mężczyzn o wykształceniu zasadniczym zawodowym (32%), z dochodami od 2 do 3 tys. zł (30%), mieszkających w miastach od 200 do 500 tys. mieszkańców (38%) – relacjonują Wirtualne Media.

Utrata jednej czwartej klientów oznaczałaby poważne kłopoty dla firmy. Jednak można przypuszczać, że w rzeczywistości skala bojkotu produktów Maspexu będzie wielokrotnie mniejsza. Emocjonalne deklaracje ankietowanych raczej nie przełożą się w 100% na konkretne decyzje zakupowe konsumentów. Tym niemniej Maspex czeka zapewne długi i kosztowny proces odrabiania strat wizerunkowych.

Dr hab. Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego stiwerdził na łamach portalu Wirtualne Media, że zarządzanie kryzysem ze strony Maspexu można ocenić pozytywnie – firma zastosowała się do standardowych zasad komunikacji kryzysowej, działała szybko i zdecydowanie. Maspex Wadowice w procesie zarządzania kryzysowego zastosował zasadę 5P Adama Łaszyna, która zakłada następujące kroki: 1. przeproś, 2. przyznaj się, 3. przeciwdziałaj, 4. popraw się, 5. powetuj.

Dodaj komentarz

9 komentarzy

  • lucyna 24.08.2017

    Dotrzymali słowa wpłacili 500 tys. to nie zamierzam przestać kupować. Widać zależy im i to dobrze bo lubię maspexa produkty:)

  • Marta 23.08.2017

    Nie bojkotuję polskich firm! I bez tego typu akcji zagraniczne marki mają u nas za dobrą pozycję na rynku.

  • Janusz 23.08.2017

    Wpadka wpadką ale i tak lubię Tigera :) Nie ma co się pluć bo nam też w życiu czasami może pójść gorzej.

  • Jola 22.08.2017

    EE tam nie sadzę. Prawda jest taka, że tiger jest najsmaczniejszy z tego typu napojów, a jak się pracuje wiele godzin to trzeba się poratować :) Druga sprawa, że maspex robi wszystko żeby im odpuścić więc pewnie w końcu tak się stanie

  • Jola 22.08.2017

    EE tam nie sadzę. Prawda jest taka, że tiger jest najsmaczniejszy z tego typu napojów, a jak się pracuje wiele godzin to trzeba się poratować :) Druga sprawa, że maspex robi wszystko żeby im odpuścić więc pewnie w końcu tak się stanie

  • Witek 22.08.2017

    Od początku wydawało mi się, że ta reklama to po prostu wpadka agencji marketingowej. Jakoś nie do końca wiązałbym z tym całą spółkę..

  • gosia9 22.08.2017

    Ja nie zamierzam mi wystarczą przeprosiny już nie wspominając o tym pół milionie przelanym na zbiórkę dla powstańców. Więc można już przestać na nich ciągle siedzieć....chociaż coś dobrego z tego wyszło.

  • Jerzyk 21.08.2017

    Mnie to wygląda na jakiś sabotaż. Nikt o zdrowych zmysłach nie zrobiłby takiego czegoś. Przecież z tego co rozumiem to logo to zostało podana na jakimś portalu społecznościowym przez jakąś agencję reklamową. Zostało to rozdmuchane.A ja swoją drogą od dawna bojkotuję następujące firmy:
    ORLEN i LOTOS - za niesprzedawanie wolnej, niepisowskiej prasy
    TVP, Polskie Radio - to nie są polskie media, zostały opanowane przez antypolski PIS
    PKO BP - za to, że nomenklatura pisowska pcha tam swoich ludzi a bank daje masę kasy na antypolskie imprezy propagandowe PISu.

  • WT 21.08.2017

    Witam, osobiście nie mogę zaakceptować tak haniebnej reklamy. Jako obywatel polskiego pochodzenia jestem naprawdę zażenowany, w tym przypadku nawet nie można powiedzieć o jakimkolwiek poziomie. Sprawa tym bardziej przygnębiająca, że to polska firma.Wstyd i totalne dno...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.