16.10.2017/13:18

Dariusz Sapiński, Mlekovita: W 2018 r. zwiększymy przychody o 2-2,5 mld zł [WYWIAD]

- Obroty Grupy Mlekovita w tym roku już po raz kolejny przekroczą 4 mld zł. W przyszłym roku może to być nawet 6-6,5 mld zł - zapowiada w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity.

Ile Mlekovita przeznaczy w tym roku na inwestycje?

Przewidujemy, że nasze nakłady inwestycyjne przekroczą w br. 300 mln zł. Związane są one przede wszystkim z zakupem nowych linii produkcyjnych, np. do wyrobu paluszków serowych. W Polsce nikt prócz nas nie ma takiej linii, a w całej Europie pracują tylko dwie lub trzy podobne. Zainwestowaliśmy też w unikatowe rozwiązania technologiczne do produkcji serów kanapkowych do smarowania, twarogowych i topionych, jak również w linię do wytwarzania napojów serwatkowych czy do produkcji mleka w butelce z wygodną rączką. Nie ma dziś rozwoju bez inwestycji.

Jaka część ze wspomnianych 300 mln zł przypadła na budowę nowej Fabryki Proszków Mlecznych w Wysokiem Mazowieckiem?

Już w ub.r. przeznaczyliśmy na ten cel około 100 mln zł, a wartość całej fabryki to 300 mln zł. To będzie bardzo nowoczesny, samowystarczalny zakład produkujący głównie artykuły mleczarskie dla dzieci – odżywki, mleko w proszku i mieszanki serwatkowe. Wydajność fabryki będzie wynosić około 200 ton na dobę, zaś miejsca w magazynie mamy na 8000 palet. W Polsce nie ma aż tak dużego zapotrzebowania na tego typu wyroby, zatem duża część tej produkcji eksportowana będzie do Azji i Afryki, czyli tych miejsc na świecie, gdzie aktualnie rodzi się najwięcej dzieci.

W najbliższych latach planuje Pan utrzymać wysoką dynamikę inwestycji?

Wszystko zależy od mleka, do którego dostosowana jest cała nasza infrastruktura. Już teraz 16 zakładów Mlekovity jest w stanie przerobić ponad 6,5 mln litrów dziennie. W tym obszarze mamy dynamikę wzrostu na poziomie 11% rok do roku. W naszych zakładach działa ponad 150 linii produkcyjnych, nad którymi czuwa już blisko 5000 pracowników. Czy tak dużą wydajność da się jeszcze zwiększyć? Owszem, ale musimy mieć zagwarantowany dostęp do wystarczającej ilości mleka o najwyższych parametrach jakościowych, ponieważ tylko takie skupujemy.

Czy duża część produkcji Mlekovity jest przeznaczona na eksport?

Za granicę wysyłamy około 35% naszych produktów. Mamy pozwolenie na eksport do ponad 140 krajów świata i w miarę możliwości sprzedajemy wszędzie - najwięcej do Europy Zachodniej oraz państw azjatyckich i afrykańskich.

Jak kształtuje się sprzedaż w kraju?

Połowa produkcji przeznaczonej na polski rynek trafia do handlu nowoczesnego, a połowa do tradycyjnych sklepów spożywczych, w tym do 107 własnych sklepów firmowych Mlekovitka, uhonorowanych w tym roku tytułem „Teraz Polska”. Posiadamy też 31 centrów dystrybucyjnych na terenie całego kraju. Z kolei nasze zaplecze logistyczne stanowi flota składająca się z blisko tysiąca samochodów, które wynajmujemy od prywatnych przedsiębiorstw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.