09.04.2018/14:35

Dariusz Zalewski, Jagr: Rynek masła jest stabilny. Zyskują jogurty [WYWIAD]

Rozmowa z Dariuszem Zalewskim, wiceprezesem ds. handlu i marketingu firmy Jagr.

Jaki był początek roku dla Pana firmy?

W pierwszym kwartale osiągnęliśmy o kilka procent wyższą sprzedaż niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i zwiększyliśmy przychody. Dotyczy to wszystkich segmentów naszej działalności.

Który z nich rośnie najszybciej?

Kategoria produktów wysokoproteinowych. Na początku ub.r. uruchomiliśmy linię technologiczną do produkcji tego typu wyrobów i to był strzał w dziesiątkę. Zwiększyliśmy sprzedaż w kanale nowoczesnym, który jest naszym największym odbiorcą.

Najbardziej wrażliwym produktem z waszego portfolio jest pewnie masło?

Każda zmiana cen masła przekłada się na dynamikę naszej sprzedaży. Na początku roku ceny masła były nieco niższe niż w roku ubiegłym, ale teraz powoli rosną. Nie można tego jednak porównywać ze wzrostem cen z połowy zeszłego roku. 

Czy w nadchodzących miesiącach ceny masła pójdą w górę?

Na rynek masła wpływ ma zbyt wiele czynników, więc trudno o prognozy. Opinie analityków są rozbieżne, ja sam jestem ostrożny w przewidywaniu przyszłości.

Czy wahania cen masła wpływają na miksy i margaryny?

To ciekawa kwestia. Jako producent zarówno miksów, jak i margaryn możemy stwierdzić, że ich sprzedaż jest stabilna, co dowodzi, że jest stała grupa konsumentów wybierających masło, niezależnie od jego ceny. Ale miksy też mają swoich zwolenników, zwłaszcza wśród osób, dla których liczy się cena.

Ostatnio wiele mówi się o rosnącej świadomości konsumentów.

Polacy rzeczywiście przykładają wagę do tego, co jedzą. Chociaż w zeszłym roku cena masła szła mocno w górę, wiele osób pozostało przy zakupie tego produktu, zapewne wychodząc z założenia, że jednak jest to produkt zdrowszy. Jego spożycie pozostało dość stabilne – klienci narzekali, ale kupowali. Warto też zwrócić uwagę, że na podwyżkach cen prawdopodobnie zyskali międzynarodowi producenci, bo koszt polskiego masła zrównał się z cenami ich produktów.

Czy Pana zdaniem Polacy chcą kupować droższe masło?

Wierzę, że tak. Właśnie wprowadzamy kolejny produkt z tej półki – Naturalne Masło z Warlubia Premium, z doskonałym składem i w atrakcyjnym opakowaniu. Połączyliśmy tradycję z nowoczesnym designem, aby produkt naprawdę wyróżniał się na sklepowej półce. Trwa kampania reklamowa w prasie i mediach społecznościowych. W połowie kwietnia uruchomiliśmy stronę internetową poświęconą temu produktowi.

Jak zmienia się popyt na produkty mleczne w sezonie wiosenno-letnim?

Zdecydowanie rośnie zapotrzebowanie na jogurty pitne i inne napoje mleczne. Ta pora roku sprzyja też produktom wysokoproteinowym. Masło nie podlega zbytnio sezonowości – w tym obszarze pewne miesięczne wahania wynikają raczej z akcji promocyjnych.

W których kanałach sprzedaży obecny jest Jagr?

Największa część naszego asortymentu, trafia do handlu nowoczesnego, również pod markami własnymi sieci handlowych. Kolejny ważny kanał to HoReCa, który rozwija się dynamicznie i w przyszłości może stanowić nasz główny kanał sprzedaży. Pozostałą część produkcji kierujemy do handlu tradycyjnego, jak również odbiorców B2B.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.