03.10.2018/12:27

Dave Lewis, Tesco: Możemy się pochwalić 11. z rzędu kwartałem wzrostu sprzedaży

W pierwszym półroczu roku finansowego 2018/2019 Grupa Tesco odnotował przychody w wysokości 28,3 mld funtów. To wzrost o 12,8 proc. w porównaniu z pierwszym półroczu poprzedniego okresu rozliczeniowego. Zysk operacyjny wzrósł o 24,4 proc., do kwoty 933 mln funtów.

Rozpędza się sprzedaż w regionie Wielka Brytania i Republika Irlandii. Wzrost sprzedaży w całym półroczu wyniósł 3,8 proc., przy czym w pierwszym kwartale było to 3,5 proc., a w drugim już 4,2 proc. Sprzedaż LfL Tesco UK wzrosła o 2,3 proc., a sprzedaż Bookera w takim samym ujęciu aż o 14, 7 proc. W obu przypadkach w drugim kwartale półrocza spółka odnotowała przyspieszenie.

Zysk operacyjny wyniósł 933 mln funtów – wzrost o 24,4 proc. – z czego na region Wysp Brytyjskich przypada 685 mln funtów – to wzrost o 47,6 proc., przy czym należy uwzględnić skonsolidowany po raz pierwszy zysk Bookera w wysokości 97 mln funtów oraz korzyści z synergii, wynoszące 16 mln funtów.

W ramach planu transformacji Tesco rozwija ofertę produktów marki własnej „Exclusively at Tesco”. Program jest zaawansowany w 81 proc. W ostatnim półroczu markę poszerzono o osiem serii produktów.

Firma porządkuje biznesy zarówno w kontekście geografii, kanałów sprzedaży, jak i linii produktowych. Dzięki zamknięciu nierentownego serwisu online Tesco Direct udało się przywrócić rentowność w kategoriach towarów ogólnoprzemysłowych – celem jest wypracowanie w przyszłym roku finansowym marży rzędu 3,5-4 proc.

Ważnym wydarzeniem pierwszego półrocza roku 2018/2019 było uruchomienie pierwszych dyskontów nowej sieci Jack's, która ma stanowić oręż Grupy Tesco w konkurowaniu z dyskontami Lidl i Aldi.

– W pierwszym półroczu mieliśmy dobry start. Przyspieszenie notowane w drugim kwartale zawdzięczamy głównie regionowi UK&ROI. Możemy się pochwalić, że Grupa notuje już 11. z kolei kwartał wzrostu sprzedaży. Jednocześnie wdrażamy nasze strategie. W marcu sfinalizowaliśmy połączenie z Bookerem, a pierwsze rezultaty fuzji są świetne. W lipcu ogłosiliśmy strategiczny sojusz zakupowy z Carrefourem – w tym miesiącu wejdzie on w życie. Przekroczyliśmy już półmetek największej transformacji w stuletniej historii firmy. W jej ramach m.in. wprowadziliśmy ponad 300 produktów nowej marki własnej „Exclusively at Tesco”, która ma się stać cenowym liderem na rynku – powiedział Dave Lewis, CEO Grupy Tesco.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.