26.05.2017/10:50

David de Bosschère, prezes Grupy Muszkieterów: Chcemy odróżnić się od konkurencji

Intermarche rozpoczyna pracę nad wyróżnikami, które pozwolą sieci odróżnić się od konkurencji - mówi David de Bosschère w swoim pierwszym wywiadzie od czasu objęcia stanowiska prezesa zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.

Panie prezesie, niedawno przejął pan zarządzanie polskim oddziałem Grupy Muszkieterów. Jak w związku z tym prezentują się pańskie priorytety operacyjne na najbliższe miesiące?

Grupa Muszkieterów jest w Polsce obecna już od dwudziestu lat. Odnieśliśmy tutaj niemały sukces, szczególnie w obszarze działalności sieci Bricomarché, która jest rzadko spotykanym na rynku zrzeszeniem niezależnych przedsiębiorców. Ale w Polsce model ten sprawdził się właśnie dlatego, że Polacy – podobnie jak Francuzi – są narodem przedsiębiorców. W oparciu o taki stan rzeczy chcielibyśmy kontynuować rozwój Brico i zostać jednym z głównych operatorów w kategorii „Dom i Ogród”.

Nie mniejsze ambicje mamy wobec branży spożywczej, ale na tym polu musimy stawić czoła nieporównywalnie większej konkurencji. Planujemy dogłębne analizy rynków lokalnych, rozpoznanie tych rynków oraz maksymalizację rentowności każdego pojedynczego podmiotu będącego członkiem sieci Intermaché. W połączeniu z polskim duchem przedsiębiorczości takie plany mają sporą szansę realizacji.

Sieci handlowe w Polsce mocno pracują nad wyróżnikami, które pozwolą im odróżnić się od konkurencji. Co takim wyróżnikiem ma być w przypadku sieci Intermarche?

Opracowaniem takiego wyróżnika zajmę się zapewne osobiście, ponieważ podobne zadania stały przede mną we Francji. Polska nie jest z resztą pod tym względem bardzo odmienna od mojego kraju. Na rynku panuje obecnie silny trend prozdrowotny, wzrasta świadomość konsumentów oraz ich oczekiwania odnośnie jakości kupowanego produktu, w szczególności jeśli chodzi o produkty świeże. Biorąc pod uwagę ten i inne trendy, specyfikę lokalnego rynku, będziemy starali się stworzyć wyróżnik, który zostanie doceniony przez polskiego klienta.

W swoich sklepach macie już rozbudowaną ofertę artykułów świeżych?

Aby produkty świeże były rzeczywiście świeże, większość jest kupowana w Polsce. Na tym polu zamierzamy wykorzystać nasz francuski know-how, aby od lokalnych producentów kupować ich najlepsze wyroby. Wsłuchanie się w potrzeby polskiego konsumenta pozwoli nam opracować asortyment spożywczy składający się właśnie z takich produktów.

Jak wyglądają plany inwestycyjne grupy na rok 2017?

W tym roku planujemy otworzyć ponad 20 nowych sklepów minimum 15 Bricomarché i co najmniej sześć placówek Intermarché.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Młody klient 27.05.2017

    Wprowadzcie wiecej lokalnych marek!!! To was wyrozni!!! Bo produkty koncernów wrzucajacych do jedzenia syrop glukozowy, aspartam i olej palmowy, można znalezc w kazdej sieci. Im wiecej bedzie produktow z czysta etykieta i krotkim zdrowym skladem, tym wieksza pewnosc ze swiadomi konsumenci tacy jak ja, pojda do was na zakupy.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.