30.04.2021/12:24

Delko z rekordowymi wynikami pomimo pandemii. Grupa przejęła dwie hurtownie, myśli o kolejnych akwizycjach

818,3 mln zł wyniosły przychody netto ze sprzedaży Delko w 2020 r. - wynika ze skonsolidowanego raportu rocznego, opublikowanego przez notowaną na warszawskiej giełdzie spółkę. To oznacza, że sprzedaż wzrosła w porównaniu z rokiem 2019 o ok. 9 proc.

EBITDA Delko wyniosła 35,5 mln, a zysk netto 19,6 mln zł. Obie te wartości były wyższe niż we wcześniejszym roku.

- Z powodu epidemii COVID rok 2020 był wyjątkowo trudny dla Grupy Delko przy prowadzeniu własnych sklepów ogólnospożywczych, drogeryjnych i hurtowni logistycznych z dowozem. Delko końćzy jednak 2020 r. z rekordowo dobrymi wynikami finansowymi i handlowymi. Udało nam się płynnie prowadzić działalność, mimo wielu nowych problemów i ograniczeń - cieszy się w liście do akcjonariuszy prezes Delko Dariusz Kawecki.

Szef spółki zauważa, że pandemia zmieniła strukturę produktową sprzedaży grupy. Urosła dość mocno sprzedać niektórych kategorii produktów, takich jak środki do dezynfekcji, ale jednocześnie inne kategorie spadły - przykładem są kosmetyki kolorowe.

- Niestety epidemia COVID skutkowała też wzrostem kosztów pracy, większą ilością absencji chorobowych i wzrostem nakładów na ochronę przeciwcovidową. Rwał się też okresowo łańcuch dostaw i niektórych towarów brakowało - wskazuje Dariusz Kawecki.

Pomimo trudnych warunków rynkowych, Delko w połowie roku zaczęło finalizować dwie niewielkie akwizycje. Firma zdecydowała się na przejęcie hurtowni cash&carry artykułów spożywczych Delta z Zielonej Góry, a także hurtowni chemii gospodarczej, środków czystości i kosmetyków Waldi z Komornik k. Poznania.

- Obie firmy od około 30 lat mają ugruntowaną pozycję na lokalnym rynku i ich nabycie pozwoliło Grupie Delko uzupełnić brakujący obszar dystrybucji przy realnie niewysokich nakładach - podsumowuje Kawecki.

- Chociaż ciągle pracujemy w trudnych warunkach epidemii COVID, planujemy działania poszerzające rozwój Grupy Delko o rynek parafarmaceutyków i środków ochrony osobistej. Nie zapominamy oczywiście o dalszym unowocześnianiu i rozwoju naszej podstawowej działalności: sklepów i hurtowni i w tym obszarze myślimy o kolejnych akwizycjach - zapowiada prezes Delko.

Przypomnijmy, że w skład Grupy Delko wchodzą m.in. trzy spółki zajmujące się handlem detalicznym w sklepach spożywczo-przemysłowych: RHS z Wielunia (23 sklepy pod marką Sedal), Avita z Krakowa (21 placówek) i Słoneczko z Zielonej Góry (22 sklepy). Delko rozwija także drogeryjną sieć franczyzową Blue Stop.

W obszarze handlu hurtowego chemią gospodarczą, grupa posiada mocno rozwiniętą sieć dystrybucji, obejmującą cały kraj. Sprzedaż towarów odbywa się przez ok. 120 przedstawicieli handlowych i 18 tys. odbiorców typu sklepy, klienci indywidualni, czy HoReCa. Aktualnie grupa kapitałowa współpracuje z ponad 200 dostawcami chemii gospodarczej, kosmetyków, artykułów higienicznych, spożywczych i przemysłowych.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także