30.09.2020/09:13

Delko zrzesza już niemal 900 sklepów spożywczych oraz obsługuje hurtowo 20 tys. placówek

Grupa Delko w pierwszym półroczu zwiększyła sprzedaż o ponad 15 proc. (do 420,5 mln zł), zysk netto o ponad 45 proc. (do 10,3 mln zł), oraz zysk EBITDA o niemal 26 proc. (do 18,5 mln zł) - wynika z najnowszego raportu finansowego spółki.

- Wzrosty wyników dotyczyły zarówno dywizji zajmującej się sprzedażą w sklepach detalicznych, zarówno spożywczych, jak i chemiczno-kosmetycznych, jak i dywizji zajmującej się sprzedażą artykułów chemicznych, higienicznych i kosmetycznych - podkreśla Dariusz Kawecki, prezes Delko. - O ile koronawirus i związany z nim możliwy kryzys nie pokrzyżuje planów, liczę na dużo lepszy wynik finansowy na koniec 2020 r. i dalszy wzrost akcji - dodał menedżer w liście do akcjonariuszy.

W raporcie czytamy, że działalność detaliczna Delko obejmuje już 66 własnych sklepów ogólnospożywczych w spółkach zależnych oraz siedem w spółce współzależnej, 9 własnych sklepów drogeryjnych, 8 marketów drogeryjnych w halach typu cash&carry, 340 sklepów franczyzowych o profilu ogólnospożywczym, jak również 454 sklepy o profilu chemiczno-przemysłowym.

Z kolei w sektorze dystrybucji hurtowej Delko posiada 15 magazynów i ma już ponad 120 przedstawicieli handlowych. Grupa obsługuje około 20 tys. sklepów w całej Polsce za wyjątkiem Górnego Śląska, Pomorza i Lubelszczyzny, gdzie rozwinięcie działalności jest dopiero w planach.

Zarząd Delko wśród planów na dalszą część 2020 r. i na rok 2021 r. wskazuje m.in. dalszą konsolidację rynku detalicznego i hurtowego, otwieranie nowych sklepów, inwestycje w obszar IT i w e-commerce, automatyzację i poprawę wydajności, jak również zwiększenie zatrudnienia kadry kierowniczej w spółkach i centrali grupy.

Dariusz Kawecki w liście do akcjonariuszy podkreśla, że Delko w pierwszym półroczu br. nie odnotowało "przypadków ognisk koronawirusa" wewnątrz przedsiębiorstwa. - Wszystkie jednostki grupy pracowały w sposób nieprzerwany. Stosowaliśmy wszelkie wymagane procedury bezpieczeństwa związane z koronawirusem, co podniosło koszty działalności, ale uchroniło teżnaszych pracowników i klientów od potencjalnych zakażeń - stwierdził prezes Delko.

Kawecki zdradził też, że "z racji dobrych wyników" grupa nie występowała o pomoc od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także