26.05.2017/13:26

Delko zwiększyło przychody o 11 proc., a zysk netto o 41 proc.

Grupa Kapitałowa Delko w pierwszym kwartale 2017 r. odnotowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie przeszło 155 mln zł wobec 139,7 mln zł w analogicznym okresie przed rokiem. Oznacza to wzrost o blisko 11 proc. Jeszcze bardziej zauważalny był wzrost zysku netto, z poziomu 3,26 mln zł w pierwszych trzech miesiącach roku minionego do 4,59 mln zł w podobnym okresie roku bieżącego (+40 proc.).

Na działalności operacyjnej grupa zarobiła w okresie styczeń-marzec br. 5,78 mln zł wobec 4,39 mln zł w analogicznych miesiącach roku 2016. Zysk na jedną akcję zwykłą Delko w pierwszym kwartale wyniósł 0,77 zł wobec 0,54 zł w podobnym okresie przed rokiem.

- Na wzrost sprzedaży i zysku w I kwartale br. w porównaniu z I kw. roku 2016, wpływ miał fakt konsolidowania, począwszy od lutego 2017 r. wyników spółki RHS. W wyniku nabycia zrealizowany został zysk w wysokości 1,3 mln zł w związku z niższą ceną nabycia w stosunku do wartości godziwej przejętych aktywów netto - podała giełdowa spółka w komunikacie.

Przypomnijmy, w połowie grudnia ubiegłego roku Delko poinformowało o podpisaniu umowy dotyczącej przejęcia 24 samoobsługowych sklepów i marketów spożywczych działających pod szyldem Sedal od wieluńskiego RHS. UOKiK 1 lutego br. zezwolił na tę transakcję. Sklepy RHS posiadają powierzchnię sprzedażową od 150 do 800 mkw. Zlokalizowane są w lokalach wynajmowanych i własnych. Lokalizacje znajdują się w miejscowościach liczących od 700 mieszkańców do 60 tys. mieszkańców, w woj. łódzkim, opolskim i wielkopolskim (m.in. w Wieluniu, Sieradzu, Oleśnie, Kępnie, Namysłowie i Bełchatowie). RHS dodatkowo prowadzi hurtownię spożywczą w Wieluniu i posiada siedem nieruchomości własnych.

Poniższy wykres przedstawia skonsolidowany kwartalny zysk operacyjny i zysk netto (w tys. zł) osiągnięte przez Grupę Kapitałową Delko w pierwszych kwartałach ostatnich czterech lat:

Delko podało, że pod szyldem Blue Stop (sieć rozwijana na zasadzie franczyzy) działa obecnie w Polsce już 339 sklepów drogeryjnych. Firma niedawno zapowiadała ekspansję tej sieci szczególnie na zachodnie i południu naszego kraju, czyli w regionach, w których funkcjonuje mniej placówek Blue Stop.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.