08.07.2021 / 20:49
StoryEditor

Większość konsumentów nie jest jeszcze gotowa na powrót do restauracji

restauracja (pixabay)
Z ankiety przeprowadzonej w ramach badania firmy doradczej Deloitte „Global State of Consumer Tracker” wynika, że sektor gastronomiczny powinien zmierzyć się z nowymi oczekiwaniami klientów, jakie wyewoluowały w trakcie pandemii. Konsumenci w Polsce i na świecie zapewniają, że nawet po zakończeniu kryzysu epidemicznego nadal będą unikali tłumów. 

W stosunku do 2019 roku o ponad jedną trzecią zwiększyła się liczba Polaków, którzy deklarują, że częściej niż przed pandemią będą kupować świeże jedzenie, a o 10 proc. zwiększy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.05.2025 / 00:53
StoryEditor
Król kabanosów chwali się rozwojem współpracy z Biedronką i Lidlem. Co dzisiaj napędza biznes w branży "mięsnej"?

Grupa Tarczyński, lider krajowego rynku kabanosów i przekąsek białkowych w branży FMCG, wypracowała w 2024 roku 2,068 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 8,2 proc. Firm chwali się rozwojem współpracy z największymi dyskontami.

W 2024 r. wartość zysku EBITDA wygenerowanego przez Grupę Tarczyński była na poziomie 255,2 mln zł, czyli o 19,0 proc. więcej niż w 2023 roku. Zysk netto wyniósł 119,8 mln zł, c...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.05.2025 / 08:53
StoryEditor
Paczki z Temu i Shein gwałtownie drożeją. Koniec tanich zakupów z Chin
Paczki z Temu i Shein gwałtownie drożeją. Koniec tanich zakupów z Chin (fot. Canva + Temu)

USA wprowadziły regulacje, które uderzyły w chińskich gigantów e-commerce. Koszt przesyłki z Temu i Shein drożeje nawet o 150 proc. Podobne rozwiązanie chce wprowadzić UE. Od kiedy?

Z artykułu dowiesz się:

  • USA likwidują ulgę celną de minimis na paczki z Temu i Shein
  • Temu zmienia zasady sprzedaży na rynku amerykańskim

  • Shein podnosi ceny na ubrania

  • Amazone z pokorą przyjmuje decyzję Trumpa

  • UE też nałoży cła na paczki z Chin 

  • Kiedy UE nałoży cła? O ile wzrosną koszty paczek z Shein i Temu?

USA likwidują ulgę celną de minimis i nakładają cła na paczki z Temu i Shein

Od 2 maja 2025 roku USA zniosły zwolnienie de minimis na towary o wartości poniżej 800 USD z opłat importowych. Z takiego zwolnienia z taryf celnych korzystali m.in. chińscy giganci e-commerce: Temu i Shein. Teraz się to skończyło, a produkty importowane z Chin i Hongkongu znacznie drożeją. Mają one podlegać nowym taryfom w wysokości 145% plus wszelkie wcześniejsze cła. Nowe cła nie obejmą jednak smartfonów.

Administracja Donalda Trumpa już raz zawiesiła ulgę celną de minimis w lutym, ale dość szybko się z tego wycofano. Okazało się wówczas, że celnicy mieli duże problemy z przetwarzaniem i pobieraniem ceł od milionów paczek jakie napływały z Chin do Stanów Zjednoczonych. Jednak tym razem amerykańska administracja raczej się nie wycofa z ceł na chiński e-commerce.

– Jesteśmy przygotowani i wyposażeni w narzędzia umożliwiające przeprowadzanie udoskonalonych kontroli przesyłek i skuteczne egzekwowanie nakazów celnych – przekonuje rzecznik prasowy amerykańskiej Służby Celnej i Ochrony Granic cytowany przez agencję Reuters.

Temu już zmienia zasady sprzedaży na rynku amerykańskim

O tym, że cła na paczki o niskiej wartości zostaną na dłużej świadczy też zmiana w polityce sprzedażowej Temu w USA.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08. maj 2025 23:26