17.12.2018/10:51

Detal jutra – 10 technologii, które ukształtują oblicze handlu na nowo [RAPORT]

Wirtualna rzeczywistość, jeszcze śmielsza ekspansja płatności mobilnych, geofencing czy dynamiczne ustalanie cen – oto niektóre z technologicznych trendów, które będą kształtować handel przyszłości, wynika z raportu JLL „Tomorrow’s Retail”

– Wszechobecne technologie zmieniają sposób, w jaki robimy zakupy oraz to, czego oczekujemy od sieci handlowych i ulubionych sklepów. Z drugiej strony – konkurencja w sektorze handlowym rośnie, co skłania przeróżne marki do inwestycji w rozwiązania, analizujące na przykład zachowania klientów czy ułatwiające dokonywanie wyborów zakupowych – tłumaczy Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

 Według raportu „Tomorrow’s Retail” na technologiczną przyszłość handlu wpłynie:

1. Geofencing (który zwiększy zasięgi)

Czyli wirtualny obszar zdefiniowany za pośrednictwem GPS lub technologii RFI. Rozwiązanie było już testowane m.in. przez amerykańską markę American Eagle Outfitters, która wykorzystała geofencing do zwiększenia, zarówno ruchu jak i przychodów w swoich sklepach outletowych. W tym celu identyfikowała osoby, którzy weszły na parking centrum handlowego oraz targetowała je wiadomościami o dostępnych promocjach. Kampania przełożyła się na potrojenie sprzedaży.

Duży potencjał drzemiący w geofencingu może doprowadzić do upowszechnienia tej technologii w ciągu kolejnych pięciu lat.

2. Płatności mobilne (które już teraz są na celowniku gigantów)

 Na razie głównymi rozwiązaniami w obszarze płatności mobilnych są Apple Pay i Google Pay, jednak również ten rynek szybko ewoluuje. Według analiz aż 90 procent użytkowników smartfonów dokona do 2020 roku płatności mobilnej. Nie dziwi więc, że zarówno sektor handlowy, jak i instytucje bankowe intensywnie pracują nad własnymi produktami. Obie branże zdają sobie sprawę, że płatności mobilne to must-have ich oferty.

3. Drony w handlu (czy może niekoniecznie?)

 Takiego scenariusza nie musimy się obawiać, przynajmniej na razie. Sklepy korzystające z dronów będą miały niewielki wpływ na wydajność i obsługę klienta w ciągu najbliższych 5 do 10 lat. Większy wpływ tej technologii będziemy obserwować w logistyce łańcucha dostaw, ale nie będzie on odczuwalny przez kolejnych 15 do 20 lat.

4. Zacieranie granicy na linii sklep - biuro

 – W ciągu kolejnej dekady będziemy obserwować dalsze zacieranie się granicy pomiędzy przestrzenią, w której na co dzień pracujemy, a miejscami, gdzie robimy zakupy, jadamy, czy spotykamy się z przyjaciółmi. Już dziś coraz więcej firm oferuje pracownikom wyjątkowe i wygodne miejsca pracy, które zachęcają do współpracy i przyciągają utalentowanych ludzi. Częścią tej strategii jest przełamanie tradycyjnych granic między pracą i zabawą poprzez dodanie do oferty biura udogodnień charakterystycznych dla sklepów i hoteli – wyjaśnia Anna Wysocka.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.