29.05.2017/09:02

Detaliści chcą inwestować w Internet Rzeczy

Niemal 70 proc. osób decyzyjnych w branży retail jest gotowe na przeprowadzanie zmian wymaganych do wprowadzenia Internetu Rzeczy (Internet of Things – IoT), a 65 proc. planuje do 2021 r. zainwestować w technologie automatyzacji służące do zarządzania zapasami i zapewnienia zgodności w obszarze planogramu – wynika z badania „2017 Retail Vision Study”.

Raport opublikowany przez Zebra Technologies Corporation wskazuje, że dalszy rozwój handlu internetowego zmusi detalistów do zapewnienia klientom bezprecedensowego poziomu wygody w celu zwiększenia ich lojalności. Do 2021 r. ponad dwie trzecie (65 proc.) sprzedawców detalicznych planuje wprowadzić innowacyjne usługi dostarczania, na przykład dostawy do pracy, domu, a nawet do zaparkowanych samochodów. Z kolei niemal 80 proc. będzie w stanie personalizować wizyty w sklepie wiedząc, kiedy konkretny klient znajduje się w placówce. Posłużą do tego takie technologie, jak mikrolokalizowanie, które pozwalają sprzedawcom rejestrować więcej danych i bardziej dokładne informacje o zachowaniu klientów.

Detaliści starają się zapewnić klientom jednolite wrażenia zakupowe – 78 proc. podaje, że integracja handlu elektronicznego z zakupami w sklepie ma duże lub kluczowe znaczenie. W celu skrócenia kolejki przy kasach, planują z kolei zainwestować w urządzenia mobilne umożliwiające samodzielne skanowanie, kioski i tablety, które zapewnią dodatkowe opcje płacenia za zakupy. 87 proc. detalistów wdroży do 2021 roku mobilne urządzenia kasowe (mPOS), co pozwoli im przyjmować płatności kartami kredytowymi lub debetowymi w dowolnym miejscu sklepu.

73 proc. respondentów twierdzi z kolei, że zarządzanie dużymi zbiorami danych (Big Data) ma istotne lub kluczowe znaczenie dla ich działalności. Do 2021 r. co najmniej trzy czwarte detalistów planuje inwestycję w analitykę predykcyjną oraz analitykę oprogramowania, żeby zapobiegać stratom oraz zapewnić optymalizację cen, a także kamery i analitykę wideo do celów operacyjnych i zwiększania jakości obsługi klienta. 57 proc. respondentów uważa zaś, że technologie automatyzacji ukształtują branżę do 2021 r., pomagając detalistom w takich obszarach jak pakowanie i wysyłka zamówień, śledzenie zapasów, sprawdzanie poziomu zapasów w sklepie i asystowanie klientom w szukaniu towarów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.