17.12.2019/14:05

Digitalizacja w sektorze HoReCa. Rezerwacje online wśród kluczowych przewag przed Bożym Narodzeniem [ANALIZA MAKRO]

Co piąty Polak nie poszedłby w okresie świątecznym do restauracji, w której nie można zamówić stolika online – wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę Metro w ramach „Dnia Własnego Biznesu 2019”.

Międzynarodowe „Badanie Własnych Biznesów” potwierdza, że obecność restauratorów online jest ważnym kryterium wyboru restauracji przez klientów. W przypadku posiłku podczas okresu świątecznego, respondenci wybierają chętniej restauracje zarządzane przez właścicieli niż sieciowy catering, przy czym mniejszym restauracjom często brakuje rozpoznawalności w sieci. Badanie wykonane przez Grupę Metro po raz trzeci z okazji „Dnia Własnego Biznesu” ukazuje postawy niezależnych przedsiębiorstw w Polsce i dziewięciu innych krajach oraz daje obraz tego, co klienci myślą o małych i średnich firmach. W badaniu udział wzięło 10 tys. respondentów, w tym 1500 właścicieli firm.

Młodzi rezerwują stolik online

Ponad połowa polskich konsumentów (51 proc.) wybiera restauracje zarządzane przez właścicieli, gdy decydują się na lokalizację pod kątem kolacji podczas okresu świątecznego. Możliwość odwiedzenia strony internetowej lokalu i zarezerwowania stolika online jest istotnym kryterium przy wyborze restauracji: jeden na pięciu Polaków nie poszedłby do restauracji w okresie świątecznym przy braku możliwości złożenia rezerwacji online. Jest to szczególnie widoczne wśród osób poniżej 34 roku życia.  

Jedna na pięć restauracji nie ma strony w internecie

Jedynie około jedna trzecia restauratorów prowadzi stronę internetową, co bardzo obniża konkurencyjność niezależnych lokali. Większość właścicieli biznesów (71 proc. w Polsce) jest świadoma tego wymogu. Natomiast w praktyce jedna piąta wszystkich ankietowanych polskich restauratorów wciąż jest na etapie rozważania założenia strony.

Cyfrowe rozwiązania, do których wiele małych i średnich firm wciąż nie ma dostępu, są do tego  niezbędne. Dlatego Metro oferuje restauratorom możliwość założenia darmowej strony internetowej, która gwarantuje więcej rezerwacji i większą widoczność w internecie. Usługa jest dostępna przez platformę DISH, dzięki czemu restauratorzy mają możliwość współpracy networkingowej i efektywnego wykorzystywania digitalnych narzędzi, np. grafików zmian pracowników i fakturowania. – Oferujemy digitalne rozwiązanie i usługę, która wychodzi daleko poza nasz oryginalny model biznesu. Wzmacniają one istotnie konkurencyjność naszych klientów – mówi Olaf Koch, dyrektor naczelny Metro AG.

Kadry i digitalizacja kluczowe dla niezależnych biznesów

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.