31.03.2017/17:00

Dino Polska - strategia rozwoju spółki na najbliższe lata

Do tej pory Grupa Dino była w stanie finansować znaczną i rosnącą część potrzeb inwestycyjnych środkami z działalności operacyjnej przy ograniczonym wsparciu finansowania zewnętrznego. Zarząd przewiduje utrzymanie zadłużenia netto Grupy Dino w relacji do EBITDA na poziomie wynoszącym około 2x EBITDA. Zarząd obecnie nie przewiduje konieczności finansowania swojej strategii wzrostu poprzez emisję nowych akcji.

Dino chce kontynuować wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL). Zarząd przewiduje, że Grupa Dino będzie w stanie w dalszym ciągu zwiększać przychody ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL). W tym celu Zarząd będzie podejmować działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach Dino i wartości zakupów pojedynczego klienta.

Zarząd zdaje sobie sprawę z kluczowych tendencji, które wpływają na zmiany stylu życia konsumentów i zwyczajów dotyczących zakupów produktów spożywczych, w tym z:

  • poszukiwania sklepów w pobliżu miejsca zamieszkania i dążenie do wygody w zakupach;
  • wymagania produktów wyższej jakości i markowych; oraz
  • coraz wyższej świadomości zdrowotnej i większego zainteresowania świeżą i zdrową żywnością, w tym produktami polskimi;

Zarząd dostrzega zmiany preferencji klientów spowodowane dłuższymi godzinami pracy i coraz większą aktywnością oraz nowym modelem rodziny, z rosnącą liczbą gospodarstw jednoosobowych. Zmiany te przekładają się na rosnącą częstotliwość robienia zakupów spożywczych przy jednoczesnym skróceniu ich czasu, co przekłada się na rosnące znaczenie sklepów o dogodnej lokalizacji, w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy. Zarząd uważa, że przyjęty przez Grupę Dino model supermarketów proximity wychodzi naprzeciw opisanym wyżej trendom konsumenckim, a także oczekuje, że przełoży się to na możliwość utrzymania wysokiej dynamiki otwierania nowych sklepów oraz utrzymywanie wysokiego na tle rynku tempa wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL).

Większe zainteresowanie klientów jakością produktów i rosnąca świadomość zdrowotna są wynikiem przyśpieszonego wzrostu dochodu rozporządzalnego polskich konsumentów, większej dostępności informacji i coraz większego wyrafinowania konsumentów. To z kolei przekłada się na rosnącą świadomość i przykładanie większej wagi do diety i zdrowego żywienia, wyższą konsumpcję produktów sprzedawanych pod markami regionalnymi, które są postrzegane jako zdrowsze, oraz przykładania większej wagi do świeżości produktów. Umiejętność wykorzystania przez Grupę Dino bezpośredniego dostępu do znanych krajowych i regionalnych producentów markowych produktów, własnego zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, oraz sprawnej sieci logistycznej pozwalającej na codzienne, w zależności od potrzeb, dostawy świeżych produktów, umożliwiają Grupie Dino czerpanie korzyści z tych trendów, co, w opinii Zarządu, będzie wspierać wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL)

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.