31.03.2017/17:00

Dino Polska - strategia rozwoju spółki na najbliższe lata

Dino chce pracować nad konsekwentną poprawą rentowności biznesu. W latach 2014-2016 Grupa Dino wypracowała trwały wzrost marży brutto na sprzedaży i marży EBITDA, a zarząd oczekuje, że będzie w stanie dalej poprawiać rentowność dzięki zwiększaniu skali działalności, korzystnej charakterystyce modelu biznesowego oraz kilku inicjatywom strategicznym.

Obejmują one:

  • korzyści skali prowadzące do dalszego wzrostu marży brutto dzięki szybkiej ekspansji sieci sklepów i wzrostowi sprzedaży z istniejącej sieci sklepów, a co za tym idzie, szybko rosnącemu wolumenowi nabywanych towarów, co pozwala na poprawę warunków handlowych z kontrahentami;
  • wzrost efektywności kosztowej na poziomie pojedynczych sklepów dzięki prowadzonym systematycznie działaniom zmierzającym do zmniejszenia kosztów związanych z prowadzeniem sklepu;
  • wysoką dźwignię operacyjną prowadzącą do dalszego wzrostu marży EBITDA z uwagi na wolniejszy wzrost pewnych relatywnie stałych pozycji kosztowych w porównaniu ze wzrostem przychodów ze sprzedaży;
  • planowane inwestycje dotyczące optymalizacji sieci logistycznej dzięki otwarciu czwartego centrum dystrybucyjnego do końca 2018 roku, co spowoduje skrócenie tras dostaw i powinno pozwolić na dalszy spadek kosztów transportu w stosunku do przychodów ze sprzedaży;
  • kontynuację bieżącej polityki kadrowej polegającej na powiązaniu strat towarowych z motywacyjną częścią płacy pracowników, w celu utrzymania strat na jak najniższym poziomie;
  • kontynuację skutecznej i oszczędnej polityki marketingowej Grupy Dino (koszty marketingu w 2016 roku stanowiły jedynie 0,2% przychodów ze sprzedaży);

Zarząd przewiduje, że wszystkie te strategiczne inicjatywy i charakterystyczne cechy przyjętego modelu biznesowego Grupy Dino przyczynią się do dalszej poprawy rentowności Grupy Dino w przyszłości.

Historia Grupy Dino sięga 1999 roku, kiedy Tomasz Biernacki, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, otworzył pierwszy sklep pod marką Supermarket Dino. Po wypróbowaniu różnych formatów sklepu Tomasz Biernacki dostrzegł możliwość ekspansji supermarketów w segmencie proximity w małych i średnich miejscowościach oraz na peryferiach dużych miast w Polsce, dlatego też zaczął realizować strategię stopniowego otwierania nowych sklepów prowadzącą do udanego i zyskownego rozwoju sieci.

W 2002 roku, w celu wsparcia tej ekspansji, powstało pierwsze centrum dystrybucyjne w Krotoszynie, które w następnych latach było sukcesywnie rozbudowywane aż do obecnej wielkości 44.500 mkw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.