Dino Polska w ciągu 4 lat wyda na inwestycje 1,3 mld zł
Nakłady inwestycyjne spółki Dino Polska za lata 2014-17 wyniosą łącznie ponad 1,348 mld zł, fundusze zostały lub zostaną przeznaczone głównie na rozwój sieci sklepów Dino. Firma planuje wydać w latach 2017-20 ok. 250 mln zł na inwestycje w infrastrukturę logistyczną oraz modernizację i budowę zakładów mięsnych.
Tylko w latach 2014-16 firma Dino Polska wydała na rozwój sieci sklepów ponad 711 mln zł, zaś rozwój logistyki ponad 96 mln zł. Jak dokładnie wyglądała struktura wydatków inwestycyjnych spółki Dino w ciągu ostatnich 3 lat?
Nakłady inwestycyjne spółki Dino w 2014 roku wyniosły 203,6 mln zł i obejmowały głównie: nakłady na ekspansję sieci sklepów Grupy Dino (cena nabycia nieruchomości i koszty związane z nabyciem, w tym koszty działu ekspansji, koszty budowy sklepów i ich wyposażenia oraz zakupy wyposażenia i urządzeń) - 186,3 mln zł, centra dystrybucyjne - 7,8 mln zł, w tym nakłady na zwiększenie powierzchni magazynowej, zakup naczep chłodniczych oraz zakup wyposażenia (wózki widłowe), oraz nakłady na rozbudowę i modernizacje zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę (8,4 mln zł), w tym na rozbudowę powierzchni produkcyjnej oraz zakup maszyn przetwórstwa mięsnego. Pozostała część nakładów inwestycyjnych w wysokości 1mln zł została wydana na nabycie sprzętu komputerowego i oprogramowania.
W 2015 r. nakłady inwestycyjne spółki Dino wzrosły do 265,9 mln zł. Fundusze zostały przeznaczone na ekspansję sieci sklepów Dino - 238,5 mln zł, centra dystrybucyjne - 18,6 mln zł, w tym nakłady na zwiększenie powierzchni magazynowej centrum w Krotoszynie, zakup naczep chłodniczych oraz zakup wyposażenia, oraz nakłady na rozbudowę i modernizacje zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę (5,8 mln zł), głównie na zakup maszyn przetwórstwa mięsnego. Pozostała część nakładów inwestycyjnych w wysokości 3 mln zł została wydana na nabycie sprzętu komputerowego i oprogramowania.
2016 r. to wzrost nakładów na rozwój o ponad 100 mln zł, do 377,4 mln zł. W ubiegłym roku – tak jak w latach poprzednich - firma inwestowała głównie w ekspansję sieci sklepów - 287,3 mln zł, centra dystrybucyjne - 71,4 mln zł, w tym nakłady na zwiększenie powierzchni magazynowej centrum w Krotoszynie, zakup naczep chłodniczych oraz zakup wyposażenia oraz nakłady na rozbudowę i modernizacje zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę - 14,1 mln zł, głównie na zakup maszyn przetwórstwa mięsnego. Pozostała część nakładów inwestycyjnych w wysokości 4,6 mln zł została wydana na nabycie sprzętu komputerowego i oprogramowania.
12