26.09.2018/14:32

Do końca roku InPost chce mieć w całej Polsce 4500 Paczkomatów

Operator logistyczny InPost systematycznie rozbudowuje swoją sieć Paczkomatów. Tylko od początku roku w województwie mazowieckim postawionych zostało 145 nowych maszyn, a ich liczba całkowita obecnie wynosi 639 urządzeń. W samej Warszawie od początku roku postawionych zostało 45 nowych urządzeń i obecnie jest ich już 306 sztuk.

– Notujemy wzrastający popyt na nasze usługi po ok. 50 proc. w segmencie paczkomatowym i kurierskim r/r. Zapotrzebowanie na nasze usługi rośnie znacznie szybciej niż ogólny wzrost rynku e-commerce, dlatego konieczne są nowe inwestycje. Jesteśmy obecni nie tylko w dużych miastach, takich jak Warszawa, ale także równomiernie na obszarach całych województw, aby każdy nasz klient miał swój Paczkomat za przysłowiowym rogiem – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Dodał, że obecnie InPost ma 3900 Paczkomatów w całej Polsce, a do końca roku ich liczba ma się zwiększyć do 4500 sztuk. – Aby zaspokoić zapotrzebowanie na nowe urządzenia nasze fabryki pracują na 3 zmiany, tak by Paczkomaty w wielu nowych lokalizacjach zostały zainstalowane jeszcze przez świątecznym szczytem – powiedział Brzoska.

W ubiegłym tygodniu InPost poinformował, że zawarł porozumienie z KKR – amerykańską firmą inwestycyjną – gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku.

Wcześniej Advent International i InPost poinformowały, że zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Do końca roku firma chce mieć 4500 Paczkomatów w Polsce. W okresie styczeń – sierpień 2018 roku InPost dostarczył ponad 46 mln przesyłek, czyli o 48 proc. więcej rok do roku – w tym Paczkomaty notowały wzrost o 47 proc., a kurier InPost o 50 proc.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku, Paczkomaty InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48 proc. badanych. Z tego samego raportu wynika, że InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku.

Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55 proc. (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).

W 2017 roku InPost zrealizował:

  • 60 mln sztuk paczek
  • 51 proc. wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów InPost r/r
  • 55 proc. wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów wyniosły 67 proc., a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5 proc. i wyniosły razem 10 mln sztuk
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.