24.04.2017/15:33

Dobre prognozy dla sieci spożywczych w Polsce i Europie

Są pewne pozytywne sygnały, że rok 2017 może być lepszy dla sprzedawców żywności. Z najnowszego raportu kwartalnego Nielsena można wyczytać, że europejski rynek artykułów spożywczych rósł w najszybszym tempie od roku.

Z badania przeprowadzonego wśród detalicznych sprzedawców artykułów spożywczych z 21 krajów europejskich przez firmę Nielsen wynika, że w 2016 r. nastąpił wzrost sprzedaży artykułów szybkozbywalnych, takich jak żywność, napoje i kosmetyki, w wysokości 1,8% rok do roku. W początkowym okresie sprzedaż rosła wolno, ale znacznie przyspieszyła w ostatnim kwartale.

Jak informuje Nielsen, wzrosła wartość koszyka zakupowego, czego przyczyną była m.in. inflacyjna podwyżka cen, ale inne ważne czynniki to zwiększone wydatki konsumpcyjne oraz większa gotowość klientów sklepów do kupowania artykułów premium oraz świeżej żywności.

Stosunkowo najmniejszą tendencje wzrostu wolumenu sprzedaży odnotowano w Europie Zachodniej, na co wpłynęła deflacja cenowa w Hiszpanii i Włoszech oraz niska inflacja we Francji i Wielkiej Brytanii. Sprzedaż wzrosła o 8,8% rok do roku w Turcji. W Polsce ten wzrost był pokaźny i wyniósł 4,7%, a na Węgrzech 4,5%.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.