14.02.2014/00:00

Dobry pomysł właścicieli pewnego warzywniaka

Dzięki mądremu zagospodarowaniu sali sprzedaży, kupcom z Łodzi udało się czytelnie wyeksponować całą paletę warzyw i owoców w zaledwie 20­‑metrowym warzywniaku.

Państwo Agnieszka i Jacek Wilkowie handlują owocami i warzywami od 12 lat. W połowie ub.r. przenieśli się z plastikowych budek do niewielkiego pawilonu, zlokalizowanego tuż przy dużym sklepie osiedlowym, na łódzkim osiedlu Retkinia. Przy aranżacji placówki wykorzystali dotychczasowe doświadczenie i zdecydowali się na autorską, oryginalną koncepcję ekspozycji towaru. Mniej więcej dwie trzecie całej powierzchni sprzedaży zajmuje lekko nachylona w kierunku klientów lada, podzielona płaskimi przegrodami na segmenty, w których ułożone są poszczególne artykuły. Dostęp do środka ekspozycji zapewnia niewielkie przejście, dostępne tylko dla sprzedawców. Ziemniaki, głowy kapusty i inne „ciężkie” warzywa mieszczą się na mniejszym regale, zlokalizowanym na przeciwległej ścianie. Dzięki takiemu rozwiązaniu udało się uzyskać przestrzeń dla klientów, w której mieści się 5­‑6 osób, a jednocześnie kupującym wydaje się, że brodzą po pas w kolorowych, pachnących owocach i warzywach. – Zdecydowaliśmy się na taki patent, aby uzyskać jak najlepszą, dobrze oświetloną i widoczną z zewnątrz ekspozycję – wyjaśnia pani Agnieszka. – Wiadomo, że owoce i warzywa klienci kupują oczami. Dbamy o to, by przez cały wszystkie przegrody były wypełnione towarem. Oczywiście staramy się oferować najlepsze gatunki i odmiany.
W tym systemie klienci mogą sami wybierać wyłącznie produkty położone najbliżej. Pozostałe podaje ekspedientka. – Jest to trochę bardziej pracochłonne, ale z naszych doświadczeń wynika, że niektórzy klienci podczas wybierania uszkadzają delikatne owoce i warzywa, co powoduje spore straty – mówi pan Jacek.
Sklep funkcjonuje od niedawna, asortyment wciąż jest modyfikowany i uzupełniany zgodnie z oczekiwaniami klientów, ale już po kilku miesiącach warzywniak państwa Wilków cieszy się znakomitą frekwencją i uzyskuje bardzo przyzwoite obroty.



11



(KK)

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (132) Luty 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.