20.11.2018/13:54

Doctor Brew zbiera środki na zakup Browaru Lwówek w kampanii crowdfundingowej

Doctor Brew, polski producent piwa rzemieślniczego, uruchomił kampanię crowdfundingową, w ramach której chce zebrać 2 mln zł, które wraz ze środkami z oferty prywatnej udziałów spółka chce przeznaczyć na przygotowanie się do zakupu Browaru Lwówek od Grupy Browary Regionalne Jakubiak.

Doctor Brew sp. z o.o. ma w ofercie stałej ponad 10 piw kraftowych. Do tej pory firma wyprodukowała przeszło 100 różnych produktów i sprzedała około 3,4 mln butelek piwa pod marką własną oraz private label. Jej produkty są dostępne zarówno w sklepach specjalistycznych, jak i w sieciach Lidl, Auchan, Carrefour, Makro, Selgros, Kaufland i Intermarche. Przez 5 lat spółka rozwijała się organicznie, warząc piwa w zewnętrznych browarach. Od listopada 2018 roku jest dzierżawcą Browaru Lwówek.

– Dzięki objęciu w zarządzanie Browaru Lwówek, uniezależniamy się od produkcji kontraktowej i zyskujemy większą kontrolę nad jakością procesów. Dwa lata na przejęcie browaru pozwolą nam zapewnić odpowiednią strukturę finansowania transakcji, choć kondycja i historia kredytowa pozwoliłyby nam na opłacenie zakupu już w ciągu sześciu do dziewięciu miesięcy – powiedział Łukasz Lis, prezes zarządu Doctor Brew sp. z o.o.

Na mocy umowy z Grupą BRJ Marka Jakubiaka lwówecki browar wytwarzał będzie zarówno produkty marek Doctor Brew, jak i Lwówek. Do października 2020 r. spółka ma wyłączne prawo zakupu przedsiębiorstwa.

– Transakcja pozwoli nam zwiększyć skalę biznesu i dążyć do pozycji lidera segmentu kraftowego i regionalnego piwa w Polsce. To wielki krok, dlatego zwracamy się do społeczności fanów Doctor Brew o wsparcie, oferując w zamian udziały w firmie – dodał prezes.

W celu zgromadzenia środków na pokrycie kosztów operacyjnych transakcji, spółka uruchomiła kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Równolegle prowadzi ofertę prywatną objęcia udziałów w Doctor Brew sp. z o.o. Łącznie chce pozyskać 7 mln zł. Kwotę tę przeznaczy na przystosowanie Browaru Lwówek do wytwarzania piw kraftowych, zwiększenie produkcji w zakładzie z 2000 do 4000 hektolitrów miesięcznie oraz zasilenie kapitału pracującego w związku z rozwojem działalności, a także wkład własny na potrzeby kredytu bankowego.

W ramach kampanii crowdfundingowej o minimalnej wartości inwestycji 2 tys. zł, spółka zaoferowała inwestorom nie tylko udziały, ale także pakiety benefitów. Obejmują one dostawy produktów, wejściówki na wydarzenia z udziałem Doctor Brew i zniżki na organizację imprez w odrestaurowanym browarze w Lwówku Śląskim.

– Doctor Brew sp. z o.o. jest częścią holdingu, ale w ramach crowdfundingu w ręce inwestorów chcemy przekazać udziały w spółce operacyjnej, która będzie stroną transakcji i odpowiada faktycznie za produkcję naszych piw – wyjaśnił Tomasz Suchowierski, członek zarządu ds. finansowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.