25.05.2017/19:13

Doskonałe nastroje polskich konsumentów. Będzie jeszcze lepiej

W maju 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, odnotowano wyraźną poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 3,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 3,1, najwyższym w historii badania.

Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Najbardziej poprawiły się oceny dotyczące możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 8,2 p. proc.) oraz oceny przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 5,8 i 4,0 p. proc.).W porównaniu do maja 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 9,8 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 3,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 0,6, najwyższym w historii badania.

Również na wzrost wartości WWUK wpłynęły wszystkie jego składowe, a zwłaszcza oceny dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost odpowiednio o 5,8 i 5,1 p. proc.).
W maju br. WWUK osiągnął wartość o 8,3 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 r

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.