30.04.2020/09:35

Drogerie straciły na koronawirusie w marcu aż 52,6 mln zł. Polki przestały się perfumować?

Sprzedaż kategorii kosmetycznych w sklepach kosmetyczno-chemicznych spadła o 52,6 mln zł w marcu 2020 r., czyli o 7,7 proc. w porównaniu do marca ubiegłego roku – podaje portal wiadomoscikosmetyczne.pl.

Według firmy Nielsen, kategoriami, których sprzedaż w największym stopniu przyczyniła się do spadku udziałów drogerii są:

- produkty do makijażu (-27,4 proc. względem lutego 2020)
- produkty zapachowe (-30,3 proc. względem lutego 2020)
- produkty do pielęgnacji skóry (-4,3 proc. względem lutego 2020).

Filip Stankiewicz, specjalista w Nielsen Connect Polska powiedział w portalowi wiadomoscikosmetyczne.pl, że sytuacja wywołana COVID-19 znalazła odbicie na rynku kosmetycznym. 

–  W marcu 2020 r. sprzedaż kategorii kosmetycznych w sklepach kosmetyczno-chemicznych spadła o 52,6 mln zł, czyli o 7,7 proc. w porównaniu do marca ubiegłego roku. Co istotne, pomimo ogólnego spadku sprzedaży, w sklepach chemicznych, produkty do higieny osobistej zanotowały w marcu 26,5 proc. wzrost względem poprzedniego miesiąca – mówi ekspert Nielsena.

Drogerie są zdecydowanie największym wartościowo kanałem sprzedaży dla kategorii kosmetycznych, z udziałami wynoszącymi 66 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ich udziały w marcu spadły o 7,7 p.p. w porównaniu do lutego 2020 roku.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.