21.02.2017/14:38

Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży żywności organicznej w Tesco

Żywność organiczna sprzedaje się na Wyspach Brytyjskich najlepiej od dekady. Tylko w ubiegłym roku Tesco odnotowało wzrost sprzedaży o 15%. W tej kategorii wciąż najpopularniejsze są warzywa i owoce, ale coraz więcej klientów zaczyna się dopytywać o organiczne ryby, nabiał czy artykuły ogólnospożywcze.

Wzrost sprzedaży ma bezpośredni związek ze staraniami sieci, aby dostarczyć klientom jak najszerszą ofertę żywności organicznej wysokiej jakości. Tak oferta jest dostępna w coraz większej liczbie supermarketów sieci, a ceny są coraz niższe i coraz stabilniejsze.

Największe wzrosty sprzedaży odnotowano w przypadku warzyw i owoców – jabłek, bananów, marchwi, sałaty i warzyw korzeniowych – gdzie wzrost przychodów sięgnął prawie 17%. Artykuły ogólnospożywcze, takie jak oliwa z oliwek, makarony czy sosy do gotowania odnotowały wzrost o 16%. Świeże mięso – drób, jagnięcina, steki, ale także jajka – sprzedawały się o 13% lepiej. Z kolei o 13% wzrosła sprzedaż artykułów chłodzonych, takich jak mleko, humus czy potrawy mięsne.

Dzięki długofalowej współpracy z producentami i dostawcami brytyjskimi udało nam się poprawić jakość, szerokość oferty, dostępność i ceny naszych produktów organicznych. Konsumenci coraz częściej interesują się żywnością organiczną, jednak oczekują, że będzie przystępna cenowo, domagają się także utrzymania wysokiej jakości przez cały rok. Popularność żywności organicznej zaczęła się od warzyw i owoców, jednak obecnie ten trend rozszerza się na kolejne grupy towarowe. Konsumenci chcieliby mieć możliwość przygotowywania całych posiłków wyłącznie na bazie produktów organicznych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.