Dyrektor PwC na Kongresie Słodycze 2016: Trendy zależą od regionu
Trendy konsumenckie na rynku słodyczy nie we wszystkich regionach naszego kraju występują z równą mocą. W sile ich oddziaływania często występują znaczące różnice – powiedział na Kongresie Słodycze 2016 Maciej Kroenke, dyrektor PwC.
Ekspert zwrócił uwagę, że np. w niektórych regionach Polski bardzo dobrze rozwija się sprzedaż słodyczy wpisujących się w trend tzw. zdrowej żywności, w innych zaś jest to mniej widoczne. Maciej Kroenke zwrócił też uwagę, że na rynek słodyczy wpływają też w dużym stopniu zmieniające się ceny surowców, jak również kursy walut i rosnące koszty pracy w Polsce.
- Dostrzegam także zagrożenie związane ze zmianami w handlu, takimi jak nowe podatki czy ewentualny zakaz handlu w niedziele. Detaliści będą szukali sposobów, żeby to sobie zrekompensować – powiedział dyrektor PwC.
Zdaniem eksperta w tej chwili najlepszym sposobem, aby odnieść sukces na rynku słodyczy są inwestycje w innowacje. - Producenci to wiedzą, dlatego w tym obszarze wiele się dzieje – podkreślił Kroenke. – Oprócz tego coraz więcej firm zaczyna pracować nad lepszym dotarciem do klienta, np. przy wykorzystaniu nowoczesnych mediów – dodał.