29.09.2016/12:06

Dyrektor Superdrob: Spożycie wędlin drobiowych rośnie na przekór trendom

Choć w tym roku spożycie wędlin nieznacznie spada do około 2 kg miesięcznie per capita, to rynek wędlin drobiowych rośnie. Już 36 proc. klientów sięga po wędliny paczkowane – mówi Małgorzata Plichta, dyrektor handlu tradycyjnego w firmie SuperDrob.

Jakie są prognozy dla tego rynku wędlin drobiowych?

Coraz bardziej popularnym trendem rynkowym jest rosnąca świadomość żywieniowa konsumentów. Wiąże się z nią zwracanie przez klientów uwagi na to, co jedzą oraz czytanie etykiet. Zgodnie z tym my także dbamy o wysoką jakość naszych wędlin, czystą etykietę i wysoką mięsność.

Wysoka jakość oznacza jednak wyższą cenę, a niestety nadal stosunkowo niewielu klientów jest gotowych zapłacić więcej za produkty dobrej jakości, oczekując produktu z  czystą etykietą, ale w przystępnej cenie.  Według deklaracji około 40 proc. klientów jest w stanie zapłacić o kilka procent więcej, a to nie zawsze wystarczy na pokrycie kosztów innowacji i podnoszenie jakości. Nadal – jeszcze niska cena – pozostaje na pierwszym miejscu wśród najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe.

Jaka część sprzedaży przypada na produkty na wagę, jaka na konfekcję?

Wędliny paczkowane to istotny trend, bo liczy się wygoda klienta. Opakowania zazwyczaj gwarantują dłuższą trwałość niż produkt kupiony w plasterkach, jakkolwiek jest także grupa zwolenników kupowania małych porcji, różnorodnych produktów i ci klienci częściej zajrzą na ladę tradycyjną. W chwili obecnej aż 36 proc. klientów sięga po wędliny paczkowane. Ogromny wpływ na tak wysoki wskaźnik mają sieci dyskontowe, w których jest to jedyny sposób sprzedaży wędlin.

Co składa się na jakość takich wyrobów?

Wyprodukowanie dobrej drobiowej wędliny nie jest łatwe, a to ze względu na niską zawartość tłuszczu w mięsie drobiowym. A jak wiemy, tłuszcz jest nośnikiem smaku. Wędliny czysto drobiowe są zdecydowanie większym wyzwaniem dla technologów niż wieprzowe, właśnie z tego powodu. Dlatego też często wędliny drobiowe przygotowuje się z niewielkim choćby dodatkiem surowców wieprzowych – co zawsze poprawia ich smak.

Czy spożycie wędlin z drobiu będzie rosło?

Chociaż w tym roku spożycie wędlin w Polsce w 2016 roku nieznacznie spada do około 2 kg miesięcznie per capita, to akurat rynek wędlin drobiowych rośnie. Jednocześnie dynamicznie rośnie rynek dań gotowych i SuperDrob stawia właśnie na ten sektor, bo to on jest najbardziej przyszłościowy.

Jakie plany ma firma, związane z tą kategorią?

Ostatnio wypuściliśmy na rynek kilka nowości. Są to wrapy, czyli tortille wypełnione żółtym serem, kebabem, polędwiczkami albo parówką z dodatkiem warzyw i aromatycznych sosów. Mamy także Kebab i Szaszłyk w foliach do podgrzania w piekarniku lub kuchence mikrofalowej. Obecnie przygotowujemy też wiele innych propozycji, które wierzymy, że przypadną do gustu klientom.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.