31.05.2017/12:56

Dyrektor Walmart eCommerce o przyszłości handlu detalicznego

Starsza dyrektor i analityk firmy Walmart eCommerce Lakshmi Venkataramani w rozmowie z portalem OmniShopper opowiadał o negatywnym i pozytywnym wpływie sprzedaży omni-channel na handel detaliczny. Menedżer naszkicował także wizję handlu w perspektywie 5-letniej.

Lakshmi Venkataramani, dyrektorka i zarazem szefowa działu badań konsumenckich i analityki w oddziale amerykańskiego giganta Walmart eCommerce stwierdził w rozmowie z portalem OmniShopper, że zjawisko sprzedaży omni-channel całkowicie przekształciło sposób dokonywania zakupów. Rewolucja technologiczna wpłynęła na to: co, kiedy, gdzie i dlaczego klienci kupują. W tej rewolucji biorą wszyscy najwięksi gracze branży detalicznej, którzy nieustannie starają się coraz trafniej odgadywać zmieniające się oczekiwania konsumentów.

Obecnie detaliści mają możliwość poznawania swoich klientów i docierania do nich z przekazem, nie tylko wtedy, gdy pojawią się oni w sklepach – dziś kontakt z klientem możliwy jest wszędzie i zawsze. Do sprzedawców docierają w czasie rzeczywistym setki informacji o konsumentach, które mogą być przetwarzane za pomocą zaawansowanych technik analitycznych i badawczych. W ten sposób sprzedawcy mogą kreować przekonującą narrację, aby zaangażować klientów w relację, dzięki której jakość ich doświadczenia zakupowego ulegnie poprawie. Tak tworzy się wartość dodana, zarówno dla konsumentów, jak i dla detalistów.

– Świetni detaliści, dysponujący wysokiej jakości asortymentem oraz dobrym zapleczem technologicznym mogą liczyć na sukces. W ciągu najbliższych pięciu lat całkowicie zmienią się takie elementy handlu jak formaty sklepów, usługi dla klientów, sposoby płatności czy funkcjonowanie kas. Normą stanie się zrównanie cen towarów, a czynnikiem wyróżniającym poszczególnych detalistów stanie się szybkość i skuteczność zaspokajania spersonalizowanych potrzeb konsumentów – prognozuje Venkataramani w rozmowie z OmniShopperem.


 

Źródło: LinkedIn grupy OmniShopper

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.